جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 شهريور 1393     
آموزش های آکادمیک می تواند منزلت حرفه تاکسی رانی را ارتقا دهد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ؛ معاون فرهنگی _ آموزشی و رئیس  مرکز آموزش سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی  گفت : مرکز علمی کاربردی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اولین و تنها مرکز در خاورمیانه است که  در خصوص آموزش رانندگان تاکسی تاسیس شده است و قرار است این مرکز به صورت آکادمیک و تخصصی در حوزه تاکسی رانی فعالیت خود را آغاز کند.

 

دکتر اشتری در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: این مرکز در مهر ماه امسال در دو رشته "کاردانی حرفه ای تاکسی رانی" و " کاردانی فنی مکانیک خودرو" اقدام به گزینش دانشجو خواهد کرد.

وی در ادامه افزود : با در نظر گرفتن برنامه سازمان تاکسی رانی  برای ارتقا سطح خدمات تاکسی رانی در پایتخت  و با توجه به نیازسنجی  سازمان تاکسی رانی در زمینه  آموزش رانندگان در جهت سرویس دهی  مناسب به شهروندان ، این طرح  با هدف تحت پوشش قرار دادن پرسنل شاغل در سازمان و ارائه آموزش های حین خدمت به اجرا در آمده است .

اشتری در خصوص ارائه تک پودمان ها در این مرکز آموزشی بیان داشت: همچنین در این مرکز با ارائه تک پودمان ها توانایی برگزار کردن کلاس هایی برای رانندگانی که نیاز به  دریافت گواهینامه ویژه ای در زمینه های تاکسی فرودگاه ، تاکسی بانوان و .... دارند، خواهیم داشت. 

وی در ادامه افزود : رانندگانی که علاقمند ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی  و تاکسی رانی هستند ، لازم است تا دوره های آموزش تخصصی را در این مرکز بگذرانند. ضمن اینکه این دانشگاه در ارتقا سطح دانش و آگاهی 100 هزار راننده تاکسی  شاغل به خدمت در تاکسی رانی نقش موثری را می تواند ایفا کند و آنها را  تحت پوشش آموزش های لازم قرار دهد.

اشتری  گفت : با توجه به اینکه ناوگان حمل و نقل شهر تهران در حال تغییر رویکرد از نگاه سنتی به مدرن ، برای رسیدن به استانداردهای مناسب در سطح  بین المللی است ، لازم است تا رانندگان تاکسی نیز به بالابردن منزلت شغلی و حرفه ای خود اهمیت داده و در جهت ارتقا خود و مجموعه ناوگان خود گام بردارند .

وی در ادامه افزود : در یک افق دراز مدت و چند ساله و با پی گیری جدی این طرح و توجه رانندگان به امر دانش اندوزی در زمینه حرفه  تاکسی رانی ، شاهد بهبود سطح کیفی  و استاندارد ناوگان  تاکسی رانی و  تغییر در رفتار حرفه ای رانندگان در زمان سرویس دهی به شهروندان خواهیم بود .

اشتری در خاتمه خاطر نشان کرد: در این رشته ها سر فصل دروس  تعریف شده که از جمله دروس رشته تاکسیرانی می توان به اخلاق حرفه ای، مبانی حمل و نقل شهری، نقشه خوانی ، شهر شناسی،  زبان ( عربی _ انگلیسی _ ترکی ) ، ارتباط موثر راننده و مسافر اشاره کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: