جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 13 بهمن 1392     
کاهش ترافیک تهران در گرو پرداخت مطالبات شهرداری است

به گزارش شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، همزمان با برگزاری بیست و پنجمین نشست معاونان حمل و نقل و ترافیک 14 کلان شهر کشور اظهار داشت : قطعا برگزاری چنین نشست هایی در کاهش و کنترل ترافیک و توسعه کمی و کیفی حمل و نقل در کلان شهرها  مثمر ثمر بوده و  پیامد های مثبتی را به دنبال خواهد داشت .

سید احسن علوی با اشاره به تاثیر برگزاری این گونه نشست ها و راهکارهای کاهش و کنترل ترافیک و توسعه کیفی و کمی حمل و نقل عمومی در کلان شهرها گفت : هر چند چنین اقدامات و نشست هایی در کنترل ترافیک و توسعه حمل و نقل عمومی مثمر ثمر خواهد بود اما تا هنگامی که ارداه ای قوی به منظور کاهش ترافیک وجود نداشته باشد مطمئنا شرایط به همین منوال خواهد بود .

نماینده مردم سنندج و دیوان دره در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود : متاسفانه امروزه معضل ترافیک ، بر تهران و سایر کلان شهرهای ایران سایه افکنده است که این امر موجب اتلاف وقت شهروندان نیز می شود .

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به مطالبات شهرداری اشاره کرد و اذعان داشت : حمل و نقل عمومی باید بر اساس اعتبارات در نظر گرفته شده توسعه یابد که این امر مستلزم تخصیص بودجه تعیین شده توسط دولت به شهرداری است .

به گفته سید احسن علوی چنانچه دولت هماهنگی لازم را با شهرداری ها نداشته باشد امیدی به رفع مشکلاتی همچون ترافیک نخواهد بود .

نماینده مردم سنندج و دیوان دره در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود تصریح کرد : شهرداری ها ملزم به انجام برخی اقدامات هستند که دولت باید با تخصیص بودجه آنها را یاری نماید اما متاسفانه تا کنون وعده های دولت در این خصوص عملی نشده است .

سید احسن علوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در انتها به تخصیص 10 هزار میلیارد تومان در بخش یارانه ها  به حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت : به دلیل اهمیت معضل ترافیک و آلودگی هوا کمیسیون تلفیق نیز توجهی ویژه به این امر مبذول داشته است و به دنبال آن نیز مقرر شد 10 میلیارد تومان در بخش هدفمندی یارانه ها به حمل و نقل عمومی اختصاص یابد که از این میزان 40 درصد به حمل و نقل عمومی درون شهری و 60 درصد نیز به به حمل و نقل عمومی برون شهری تعلق خواهد گرفت اما کلیه این اقدامات در گرو تخصیص بودجه توسط دولت است .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: