جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 5 شهريور 1393     
آمار تاسف بار از مرگ پایتخت نشینان بر اثر وارونگی هوا

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: روزانه 170 نفر در تهران عروج می‌یابند که با وارونگی هوا این تعداد به 205 نفر می‌رسد.

اکبر توکلی‌نژاد در حاشیه هجدهمین شب‌گردی اصحاب رسانه ، با اشاره به اینکه مجموعه بهشت زهرا(س) به عنوان بزرگترین قطب فرهنگی و اجتماعی است ، بیان کرد: در بهشت زهرا 30 هزار شهید گلگون کفن و 4 هزار شهید گمنام آرمیده‌اند که از این تعداد 225 نفر از آنها شهیدان زن هستند و به همین منظور سازمان بهشت زهرا مراسمی برای ادای احترام به آنها برگزار می‌کند.

وی افزود:روزانه 170 نفر در تهران عروج می‌یابند که 60 درصد از آنها را آقایان و 40 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند ،همچنین با وارونگی هوا تعداد متوفیان به 205 نفر می‌رسد.

وی همچنین یادآور شد: در بهشت زهرا (س) اکنون سه سال است که زنگ دانش‌آموز به یاد دانش‌آموزان شهید دیروز و دانش‌آموزان امروز زده و به نام هر شهید یک کبوتر و پلاکی به اسم آنها نوشته می‌شود و همچنین در عید غدیر خم ، جشن سادات، جشن روز طلبه و دانشجو و مراسم روز وحدت برگزار می‌شود.

توکلی با اشاره به دیگر اقدامات سازمان بهشت زهرا( س) تصریح کرد: هم اکنون در بهشت زهرا(س) 2000 سرویس بهداشتی ساخته شده و شبکه آبرسانی در تمام بهشت زهرا(س) و قطعات شهدا وجود دارد و آب شرب تا یک ماه آینده وارد شبکه می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر 12 ایستگاه صلواتی به صورت خودجوش آماده خدمات‌ رسانی به شهروندان است ، همچنین کانکسهایی برای استراحت به مادران شهید داده شده ، همچنین حدود 2 سال است که قطعه شهدا شبها روشن نگه داشته می‌شود و یک میدان به نشانه وحدت شهدا در بهشت زهرا( س) ساخته شده که نشان از با هم بودن آنها را می‌دهد.

توکلی اضافه کرد:برای اولین بار کتاب خاطرات بهشت زهرا(س) چاپ شد، پژوهشکده تخصصی و کتابخانه آرامستان در بهشت زهرا(س) دایر شد و دائرة المعارف مشاهیر و هزار مزار تدوین شد ، همچنین برای اولین نرم افزار زیارت مجازی تألیف ، تغییر نام متوفیان به عروجیان دربهای بهشت زهرا(س) نامگذاری و تغییر نام غسال به تطهیر‌کننده  شده و احداث زیرگذر ، نور‌پردازی بهشت زهرا(س) ، ساخت پل سرلشگر، طرح تحول فضای سبز از اقدامات این سازمان بوده است.

وی عنوان داشت: در بهشت زهرا( س) مکانی به اسم سالن انتظار برای خانواده عروجیان ساخته شده است که آنها می‌توانند درآن مکان هم استراحت کنند و هم منتظر انجام شدن کارهای خود از طریق 4 تلویزیون کار گذاشته در داخل سالن باشند.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا افزود: طبق آمار 1888 و 137 حدود 98 درصد از شهروندان توسط پیامک از اقدامات و خدمات بهشت زهرا اعلام رضایتمندی کردند.

وی توضیح داد: سازمان بهشت زهرا یک شبکه عظیم داوطلب تطهیر‌کننده را دایر کرده که هم اکنون 500 عضو داوطلب که از مجموع علما، هنرمندان، معاونین شهرداری تهران، عوامل سرلشگری کشوری که شهروندان در آن ثبت نام کرده‌اند.

توکلی‌نژاد یادآور شد: 80 دستگاه اورژانس، 80 تطهیرکننده زن و مرد و 80 نفر مباشر هم اکنون در بهشت زهرا به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه بالاترین آمار مرگ و میر در تهران ایست قلبی است خاطر نشان کرد: روزانه 170 نفر در تهران عروج می‌یابند که 60 درصد از آنها را مردان تشکیل می‌دهند و این آمار وارونگی و آلودگی هوا  این رقم به 205 نفر در روز می‌رسد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: