جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 شهريور 1393     
تکلیف فرودگاه مهرآباد باید هر چه زود تر تعیین گردد

به گزارش گروه مناطق 22گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 21 با بیان اینکه ساخت فرودگاه امام (ره) به این دلیل بود که فرودگاه مهرآباد از شهر خارج شود گفت: اکنون پروازهای فرودگاه مهرآباد 2 تا 3 برابر فرودگاه امام خمینی (ره) است. در حالی که باید در این خصوص تعیین تکلیف شود و فرودگاه مهرآباد به فضای شهری تبدیل شود.

مصطفی سلیمی عصر دیروز در یک نشست خبری با بیان این مطلب افزود: مناطق 21 ، 17 ، 9 ، 10 و 18 هر کدام به نوعی با فرودگاه مهرآباد در تعامل و ارتباط هستند.

وی مهمترین مشکل فرودگاه مهرآباد برای منطقه 21 را علاوه بر آلودگی هوا ، آلودگی صوتی دانست و گفت: علاوه بر این مشکلات ، حوادث ، اتفاقات و سوانحی که برای هواپیماها رخ می دهد نیز به مشکل شهروندان ما تبدیل شده. به عنوان مثال سقوط هواپیمای حامل خبرنگاران در چند سال گذشته و سقوط هواپیمای عازم طبس که اخیرا در بلوار شیشه مینا رخ داد هم به مشکل بزرگی تبدیل شده است . به طوری که اگر این هواپیما در بخش مسکونی یا کارخانجاتی که بعضا 20 هزار نفر پرسنل دارند سقوط می کرد فاجعه ای بزرگ رخ می داد.

سلیمی با بیان اینکه حتما باید برای انتقال فرودگاه مهرآباد از داخل شهر چاره ای اندیشیده شود ، تصریح کرد: احداث فرودگاه امام(ره) با هدف انتقال فرودگاه مهرآباد از سطح شهر انجام شد اما حالا می بینیم تعداد پروازهای فرودگاه مهرآباد دو تا سه برابر فرودگاه امام (ره) است.

شهردار منطقه 21 اضافه کرد: هم شهردار تهران و هم رئیس شورای اسلامی شهر تهران روی آن موضوع اتفاق نظر دارند.

وی در ادامه به کاشت 150 هزار اصله درخت در فضای فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و گفت: شهرداری سعی کرده است در هر فضایی که می تواند درختکاری انجام دهد که در این راستا شهرداری منطقه در طی یک سال 500 هزار نهال و درخت در منطقه و همچنین در مراکز امنیتی کاشته است.ضمن اینکه در یک سال گذشته 250 هکتار زمین در سطح منطقه 21 درختکاری و به فضای سبز تبدیل شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون اتوبان شهید باکری پس از رسیدن به بزرگراه کرج بسته می شود، افزود: اگر فرودگاه مهرآباد جابجا شود، بزرگراه شهید باکری طبق طرح مصوب وارد فرودگاه و پادگان ارتش شده و از روی باند به بزرگراه فتح می رسد اما اگر به زودی فرودگاه منتقل نشود، امتداد بزرگراه باکری به شکل زیرگذر و تونل اجرایی خواهد شد.

سلیمی اضافه کرد: بزرگراه باکری پس از گذر از مسیر فرودگاه به بزرگراه فتح رسیده و از طریق خروجی خلیج فارس به بزرگراه آزادگان متصل می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بزرگراه شهدی باکری در آینده نقشی شبیه بزرگراه امام علی(ع) ایفا خواهد کرد، گفت: در صورتی که طرح به صورت تونلی اجرایی شود و پس از آن فرودگاه منتقل شود، مسیر آزاد شده به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

شهردار منطقه 21 خاطر نشان کرد: بزرگراه شهید باکری از ورودی بزرگراه کرج تا بزرگراه فتح حدود 30 کیلومتر است و از فتح تا بزرگراه آزادگان نیز حدود 2.5 تا 3 کیلومتر است.

سلیمی در خصوص پروژه تقاطع کاروان سرای سنگی 1 و 2 گفت: این پروژه یکی از بزرگترین بزرگراه های شهر تهران است که در یک نقطه چندین بزرگراه را به یکدیگر متصل می کند.

وی با بیان اینکه بزرگراه حکیم، همت، شهید فهمیده، لشگری، فتح و ورودی شهریار به تقاطع کاروان سرای سنگی می رسند، اظهار کرد: این پروژه در چندین سطح زیر، همکف و روی سطح اجرایی می شود و پروژه بسیار سنگین، مهم و ارزشمندی برای شهر تهران خواهد بود.

سلیمی در خصوص زمان بهره برداری از این پروژه فرا منطقه ای نیز گفت: امیدواریم این پروژه که بعد از بزرگراه امام علی و پروژه صدر- نیایش تهران است تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی پیشرفت پروژه را 60 درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون 100 درصد املاک معارض تملک شده و حدود 80 میلیارد تومان در منطقه 21 برای تملک صرف شده است.

شهردار منطقه 21 در ادامه اظهار داشت: همچنین 2 تقاطع شهریار – لشگری و بلوار گلها- فتح در دستور کار ما قرار دارد که تا ماه آینده احداث این پل ها را آغاز می کنیم.

وی تصریح کرد: با احداث این 2 پل و بهره برداری از تقاطع کاروان سرای سنگی در منطقه 21 هیچ نیازی به اجرای تقاطع نخواهد داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: