جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 شهريور 1393     
کمیسیون صنایع و مردم خواستار کاهش بیشتر قیمت خودرو هستند

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش 3 درصدی قیمت های پر تیراژ داخلی توسط خودروسازان ، گفت: به عقیده بنده اقدام مفید و مثبتی است و سبب از میان رفتن بن بست میان مجلس و خودرو سازان می گردد که در اثر ضرورت توجه به مطالبات مردم ایجاد شده بود.البته کمیسیون صنایع و شاید اکثر نمایندگان مجلس و مردم خواستارکاهش نرخ بیشتری هستند تا به قیمت منطقی نزدیک تر شود.

زارعی درادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز افزود: بنده بارها توصیه کرده ام که نباید کاری کنیم که صنایع داخلی کشور آسیب ببیند و در حقیقت بهانه ای ایجاد شود تا عدم هماهنگی میان خودروسازان و نمایندگان مجلس ، زمینه کاهش تعرفه های خودرو را فرهم کرده و به صنعت خودروی کشور لطمه وارد کند.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف این است که صنعت خودرو بتواند در دنیا جایگاه جهانی داشته واز لحاظ کیفیت و کمیت صاحب نام شود و طبیعی است که می بایست اولویت اول ما تولید داخل کشور باشد،چرا که هنگامی که شاهد تردد خودروهای داخلی در خیابان های کشور هستیم ، این موضوع از منظر اجتماعی و فرهنگی قابل تحسین است.

زارعی خاطر نشان کرد: انتظاری که مردم از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی دارند این است که وضعیت خودرو از لحاظ قیمت شفاف سازی شود تا آن ها بتوانند خودروی داخلی با قیمت مناسب خریداری کنند.نباید این ذهنیت در افکار عمومی ایجاد شود که خودروسازان به جهت منفعت طلبی های بخشی خود ، قیمت خودرو را افزایش داده و حتی حاضر نیستند از توصیه های مجلس شورای اسلامی نیز تبعیت کنند.

وی با اشاره به حمایت مجلس از خودرو سازان اذعان داشت: خودرو سازان باید بدانند که نمایندگان مجلس پشتیبان آن ها بوده و به جهت نقشی که صنعت خودرو در ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم دارد، حمایت خود را ازخودروسازان دریغ نخواهد کرد. مجلس در نقطه مقابل خودروسازان نبوده و آن ها نیز می بایست به نمایندگان مجلس اعتماد کرده و یقین کنند که نمایندگان مردم ، نمایندگان خودروسازان نیز هستند.چنانچه این تعامل برقرار شود ، ممکن است خود مردم در مقام دفاع از خودروسازان پیشگام شوند ونه در نقطه انتقادی و تقابلی با خودروساز.

زارعی در پایان اظهار داشت: توصیه این است که تعامل همواره وجود داشته باشد و هر تصمیمی که خودرو سازان در حوزه خودروسازی اتخاذ می کنند ، به گونه ای به اطلاع نمایندگان مجلس برسد تا مجلس نیز در محافل و افکار عمومی ، مدافع خواسته ها و مطالبا ت خودروسازان باشد.

 

 

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: