جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 شهريور 1393     
تکنولوژی جدید بازدارنده استفاده تلفن همراه در هنگام رانندگی

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز،دانشمندان برزیلی از فناوری جدیدی رونمایی کردند که در صورت استفاده فرد از تلفن همراه در رانندگی،به صورت اتوماتیک هشدار می دهد.

دوربینی که در قسمت  جلوی داشبورد خودرو وصل می شود،با تشخیص الگو های تغییر تحرکات پوست و نرم افزار های تعیین حالت صورت،به محض استفاده از یک وسیله در خودرو،هشدار های لازم را صادر می کند.

تحقیقات نشان داده که 80 درصد تصادفات و 65 درصد برخورد خودرو ها در هنگام ازدحام ترافیک،طی 3 ثانیه قبل از حادثه رقم می خورد.به طور مثال شماره گیری با تلفن همراه حدود 5 ثانیه وقت می برد که این یعنی اگر سرعت خودرو 100 کیلومتر بر ساعت باشد،در این مدت خودرو 140 متر مسافت را طی نموده است.

این دانشمندان امیدوارند که در صورت موفق شدن این تکنولوژی در آزمایشات،شرکت های خودرو ساز از آن در محصولات خود بهره بگیرند.

همچنین والدین برای حصول اطمینان از این که فرزاندانشان در هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نمی کنند،می توانند از این فناوری بهره بگیرند.

دانشمندان دانشگاه سانتا کاتارینا در حال حاضر بر روی سیستمی کار می کنند که متوجه می شود خودرو در چه زمانی به حرکت در می آید و نسبت به تغییرات خودرو در سرعت های بالا واکنش نشان می دهد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: