جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 شهريور 1393     
وزارت کشور امکانات و ناوگان حمل ونقل عمومی را تجهیز کند

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش دولت جهت کمک و تخصیص بودجه به حمل و نقل عمومی کشور،با توجه به باز گشایی مدارس و افزایش استفاده کنندگان از وسایل نقلیه عمومی گفت: یکی از مسائل مهمی که کمتر به آن توجه شده اما بسیار حائز اهمیت است ، شروع سال تحصیلی و مسائل مربوط به حمل ونقل دانش آموزان ، دانشجویان ، کارکنان ومعلمان آموزش و پرورش است که حجم زیادی را نیز به خود اختصاص داده ، به گونه ای که اول مهر ماه موج عظیمی در شهرها ایجاد می گردد.

عبدالوحید فیاضی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز افزود: ساماندهی به این امر می بایست نظام مشخصی داشته باشد ، در حال حاضر هیچ سازمانی اعم از فرمانداری ، استانداری  قوی عمل نکرده ومشخص نیست که مسئولیت اصلی بر دوش چه نهادی است ، به عقیده بنده شهرداری ها می بایست مسئولیت این مسئله را به عهده گرفته و در این زمینه مدیریت واحد وجود داشته باشد ، زیرا در اکثر کشورهای دنیا حوزه حمل و نقل ، حوزه مسئولیت شهرداری ها است.

نماینده نور و محمود آباد تصریح کرد: شهرداری ها باید در این زمینه کد گذاری و برنامه ریزی کنند وخانواده های دانش آموزان نیز در این زمینه همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند، زیرا در برخی موارد دیده شده است که خانواده ها به سیستم حمل و نقل عمومی اعتماد نداشته و خود فرزنشان را به مدرسه می رسانند که این امر سبب افزایش خودرو های تک سرنشین شده و همچنین باعث تشدید ترافیک و ازدحام بیش از حد و در نهایت آلودگی هوا می گردد.

وی با اشاره به نقش پر رنگ وزارت کشور در ساماندهی این امر اظهار داشت: وزارت کشور می بایست با ورود دقیق به این مسئله ، شهرداری ها را در این زمینه مساعدت کرده ، به آن ها امکانات داده و ناوگان حمل ونقل عمومی را تجهیز کند .

فیاضی در پایان در رابطه با تاثیرگذاری مباحث مربوط به فرهنگ ترافیک در دروس اصلی دانش آموزان خاطر نشان کرد: چنانچه دانش آموزان با دروسی مثل تعلیمات اجتماعی و درسهایی که به فرهنگ ترافیک مرتبط است ، آشنا شوند ، قطعا به ارتقا فرهنگ زندگی و سبک زندگی آن ها کمک فراوانی خواهد کرد. در حال حاضراین موضوعات درمنابع درسی وجود دارد ، اما می بایست بیشتر به آن پرداخته شده و تقویت شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: