جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 شهريور 1393     
تجربیات خوبی در زمینه پدافند غیر عامل در زمان جنگ تحمیلی به دست آورده ایم

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز ؛ معاون آمادگی و عملیات پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در خصوص برنامه های پدافند غیر عامل در سال 93 گفت: با توجه به برنامه 5 ساله برای پدافند غیر عامل شهر تهران و بند دوم راهبردهای توسعه شهری در طرح جامع شهر تهران ، شهرداری ماموریت خود را در زمینه توسعه مدیریت بحران و ارتقا کیفیت پدافند غیر عامل شهر تهران تعریف و ساماندهی کرده است .

مهندس محمد علی آرمان فر در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ، هر ملت زنده و پویا باید به فکر دفاع از خود و مملکت خود باشد . ما در طول 8 سال دفاع مقدس تجربیات خوبی در زمینه پدافند غیر عامل به دست آورده ایم و در حال حاضر نیز بر اساس برنامه 5 ساله ای که برای پدافند غیر عامل شهر تهران در دستور کار داریم ، مانور هایی را در همین زمینه در نقاط مختلف شهر تهران انجام داده ایم .

وی در ادامه افزود: امسال حدود 8 مانور پدافند غیر عامل در مترو و بخش های مختلف شهر تهران انجام شده است .

آرمان فر در خصوص فرهنگ سازی برای اهمیت دادن به موضوع پدافند غیر عامل در میان شهروندان گفت : باید سعی کنیم با ارائه آموزش هایی فرهنگ پدافند غیر عامل را در میان شهروندان ساری و جاری کرده و برای دستیابی به این مهم نیاز به همکاری رسانه های گروهی و تبلیغات موثر احساس می شود.

وی در ادامه افزود: در همین راستا آموزش های مختلفی را برای سطوح مدیریتی در شهر تهران در نظر گرفته و به انجام رسانده ایم . همچنین بسته های آموزشی ویژه برای تمام شهروندان تهرانی اعم از خانه دار و شاغل به کار در حال آماده شدن است که در زمینه اقدامات اولیه برای مقابله با بحران هایی از جنس عملیاتی قبل از بحران و در زمان بحران و پس از بحران آموزش خواهد داد. این بسته ها به زودی آماده و در اختیار مردم قرار خواهند گرفت .

مهندس آرمان فر در خصوص  به کار گیری فضاهایی  در سطح شهر با کاربری دو یا چند منظوره گفت : طی تفاهماتی که اخیرا میان سازمان مدیریت بحران و معاونت حمل و نقل و ترافیک شکل گرفته است ، قرار است از کلیه فضاهای  شهری مانند پارکینگ ها ، پایانه ها و مترو  که قابلیت  اسکان اضطراری در مواقع بحران در آنها وجود دارد، به عنوان پناهگاه یا مکان هایی برای اسکان اضطراری  و نیز کمک به جریان امداد رسانی استفاده شود.

وی در خاتمه گفت : طی مطالعات انجام شده کلیه فضاهایی که می توان از آن به صورت دو منظوره و چند منظوره  استفاده کرد، شناسایی شده و برای اینکه در زمان بحران خدمت رسانی به مردم دچار خلل نشود ، در زمینه طراحی سیستم ارتباطی ویژه و بهره مندی از یک سامانه ارتباطی پایدار اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: