جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 شهريور 1393     
تحریم های بین المللی در توسعه پایتخت بی تاثیر بوده است

به گزارش گروه کلان شهر های شهرداری نیوز،سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در سال های اخیر در پایتخت جمهوری اسلامی ایران روی داد، توسعه این کلانشهر و تغییر چهره آن بودکه این اتفاق مرهون زحمات شهردار تهران است.

حسن تاجیک،سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش گفت: باید به این مساله نیز تاکید کنم که تهران به عنوان ویترین و پیشانی یکی از کشورهای تاثیرگذار در دنیا برای جهانیان از اهمیت زیادی برخوردار است که خوشبختانه در سال های اخیر دیپلماسی شهری تهران توانست نگاه های مردم دنیا را نسبت به خود تغییر دهد.

وی با اشاره به عدم تاثیرگذاری تحریم های بین المللی برتوسعه تهران و اجرای بزرگترین پروژه های عمرانی، ادامه داد: زمانی که یک مهمان خارجی و یا هیاتی به تهران می آیند و یا اینکه سفرای کشورهای دیگر در این شهر زندگی می کنند، نگاه و برداشت آنها از تهران به عنوان پایتخت کشور در تغییر نگاه دنیا نسبت به تهران و رفع اسر سوء تبلیغات منفی بسیار تاثیرگذار است.

تاجیک با تاکید بر اینکه پیشرفت های سال های اخیر تهران به خوبی نشان داد که تحریم های بین المللی در توسعه پایتخت بی تاثیر است، بیان کرد: کارهای بزرگی در زمان اوج تحریم های بین المللی در تهران انجام شده است. زمانی که هیات های خارجی به تهران می آیند و با این پیشرفت ها آشنا می شوند سوال بزرگ آنها از ما این است که چگونه با این تحریم های سنگین و فلج کننده توانسته اید اینقدر پیشرفت کنید؟ واقعا برخی از مهمانان خارجی که به تهران می آیند در زمان بازگشت به کشور خودشان به این مساله تاکید می کنند.

سفیر ایران در وین در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در شرایط کنون ساختار شهرداران و شهرداری ها در دنیا متفاوت شده است، یادآور شد: ابعاد فعالیت مدیران شهری در کلانشهرهای بزرگ به ویژه پایتخت دست کمی از فعالیت دولت ندارد اما برای موفقیت در این فعالیت ها و برنامه ها به یک ساختار و مکانیزم مشخصی نیاز است.

حسن تاجیک ادامه داد: به عنوان مثال زمانی که شهری معماری زیبایی دارد اما مشکلات ترافیک و یا آلودگی هوا در آن وجود دارد، باعث می شود که این زیبایی ها کمتر دیده شود. به همین دلیل لازم است که شهردار تهران با اقتداری که در اجرای برنامه ها و پروژه های شهری دارند و با ابتکاری که در شیوه مدیریتی ایشان سراغ داریم؛ بتوانند بر این مشکلات تهران نیز فائق آید.

وی که که در شهر وین ساکن است؛ با اشاره به استانداردهای زندگی در این شهر بیان کرد: شهر وین اولین شهر دنیا از نظر استانداردهای زندگی است به گونه ای که بسیاری از خانواده های دیپلمات های بزرگ دنیا در این شهر زندگی می کنند. دلیل استقبال شخصیت های مهم دنیا برای زندگی در این شهر، به خاطر زندگی راحت و آسودگی در رفت و آمدهای روزانه شهری است. در واقع این افراد به جای اینکه مجبور باشند از خودرو شخصی خود استفاده کنند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. این مساله در دنیا و شهرهای پیشرفته بسیار مهم است که شهرداری و امکانات شهری در معرفی چهره کشور موثر است و بخش دیگر نیز زندگی مردم و شرایط کفیت این زندگی است. امیدوارم که شهرداری تهران به این جایگاه برسد که صرفا درگیر  تامین امکانات شهری نباشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: