جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 شهريور 1393     
متاسفانه سهم حمل و نقل عمومی از وجه حاصل از جرایم رانندگی به طور کامل پرداخت نشده است

 به گزارش گروه حمل و نقل و عمومی و شهری شهرداری نیوز ،مديرکل برنامه‌ريزي و توسعه شهري امور حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با بیان اینکه طی سالهای گذشته بخش مربوط به سهم حمل و نقل عمومی از وجه حاصل از جرایم رانندگی به طور کامل پرداخت نشده است  گفت: با مساعدت و همکاری استانداری تهران در سال 1392 نسبت به سنوات گذشته، شهرداری تهران از وضعیت مناسب تری برخودار بوده است.

مسعود رنجبریان با بیان این مطلب اظهار داشت: در راستای اجرای ماده 23 قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و جرائم رانندگی و از محل اعتبارات قانون بودجه سال 1392 کل کشور مبلغ 370 میلیارد ریال به شهرداری تهران پرداخت شد.

وی با بیان اینکه این اعتبارات به منظور بهبود سیستم حمل و نقل شهری در کلانشهر تهران و از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای به شهرداری تهران پرداخت شده است گفت: از مبلغ مذکور، 130 میلیارد ریال برای افزایش ایمنی و بهره وری معابر، 220 میلیارد ریال برای توسعه سیستم های هوشمند حمل و نقل و  20 میلیارد ریال برای توسعه حمل و نقل پاک و غیر موتوری اختصاص یافته است.

وی افزود: در راستای افزایش ایمنی و بهره وری معابر 3 پروژه با عناوین خرید پله برقی پل های عابر پیاده، خرید و اجرای گاردریل و متعلقات در بزرگراههای شهر تهران، خرید مصالح و اجرای عملیات مرمت و نوسازی خط کشی در بزرگراه های شهر به تهران اجرا گذاشته شد .

مديرکل برنامه‌ريزي و توسعه شهري امور حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران بیان کرد: با اعتبار در نظر گرفته شده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توانسته است نسبت به خرید 30 دستگاه پله برقی، خرید و اجرای 50 کیلومتر گارد ریل در بزرگراه های شهید حکیم، شهید همت، شهید صیاد شیرازی، امام علی(ع) و بزرگراه آزادگان و انجام 145 کیلو متر طول خط کشی گرم در بزرگراه های نیایش، ارتش، شهید چراغی، شهید حکیم، شهید همت، یادگار امام و شهید صیاد شیرازی و انجام بیش از 22 هزار متر مربع انواع هاشور، نوشتار و فلش در سطح بزرگراه های مذکور اقدام کند. همچنین در راستای توسعه سیستم های هوشمند حمل و نقل 3 پروژه با عناوین نصب و راه اندازی دوربین های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز، نصب و راه اندازی دوربین های کنترل خروجی های محدوده طرح ترافیک و نصب نمایشگرهای اطلاع رسان در ایستگاههای اتوبوس تعریف و اجرا شده است.

مسعود رنجبریان در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه امسال سهم شهرداری از جرایم رانندگی به طور کامل پرداخت شود گفت: شهرداری تهران همچنین موفق شده است، 50 تقاطع مهم شهر تهران را به سیستم ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز ، 50 معبر خروجی محدوده طرح ترافیک را به دوربین های ثبت تخلف ورود و خروج محدوده طرح ترافیک و 250 ایستگاه اتوبوس را به نمایشگر های سامانه رسانی اتوبوسرانی تجهیز کند.

 همچین به منظور توسعه و گسترش حمل و نقل پاک و غیر موتوری نیز تعداد 6000 دستگاه دوچرخه خریداری و در مسیرهای دوچرخه موجود در سطح مناطق 22 گانه شهرداری تهران به کارگیری شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: