جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 شهريور 1393     
رویکرد ها در مورد پارک حاشیه ای و پارکینگ های عمومی در پایتخت تغییر یافته است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از کاهش و نظاممند کردن فضاهای پارک حاشیه ای در معابر پرتردد و محدوده مرکز شهر خبر داد.

حجت الله بهروز با بیان این مطلب افزود: براساس برنامه پنج ساله دوم شهرداری رویکردها در مورد پارک حاشیه‌ای و پارکینگ های عمومی تغییراتی داشته و کاهش پارک حاشیه ای در معابر پرتردد و محدوده مرکزی شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ایجاد پارکینگ یعنی تشویق آوردن خودرو بیشتر به همین دلیل در مناطق پرتردد به ویژه محدوده مرکزی شهر که فشردگی ترددها زیاد است سیاست گسترش پارکینگ های عمومی در برنامه هایمان قرار ندارد.

بهروز تصریح کرد: ما الزامی نداریم که در تمام معابر پارک حاشیه ای داشته باشیم، اولویت در معابر پر تردد این است که با حداقل کردن پارک حاشیه ای سبب تسهیل در رفت و آمد ها شویم، براین اساس در مورد پارک های حاشیه ای بحث ساماندهی و کم کردن آنها در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین در خصوص کمبود پارکینگ های عمومی در سطح شهر گفت: کمبود پارکینگ های عمومی در سطح شهر معضلی قدیمی است چنانچه در طرح جامع کمبود 140 هزار فضای پارک عمومی اعلام شده است اما اینکه فکر کنیم شهرداری می تواند این تعداد پارکینگ را با سرمایه خود ایجاد کند امکانپذیر نیست و باید کار را به مردم و بخش خصوصی بسپاریم.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک خاطر نشان کرد:  اگر همراهی شورای شهر و دولت را داشته باشیم می توانیم مساله کمبود فضاهای پارک را حل کنیم و این کار را به  چرخه عرضه و تقاضا بسپاریم. یعنی مردم براساس نیاز شهر و درخواست ها، خود پارکینگ احداث کنند و قیمت گذاری هم براساس عرضه و تقاضا باشد.

وی با اشاره به ارایه برخی تسهیلات برای تشویق به ساخت پارکینگ های عمومی گفت:برخی تسهیلات برای ساخت پارکینگ های عمومی به سازندگان داده شد مانند امکان ساخت دو طبقه تجاری با ساخت هر پارکینگ اما این تسهیلات نتوانست راهگشا باشد و تنها چند پارکینگ در شهر احداث شد.

بهروز تاکید کرد: برای حل معضل کمبود پارکینگ های عمومی در شهر باید ساختارها اصلاح شود و کار به بخش خصوصی واگذار کرد، با این اقدام مردم به جای  آپارتمان سازی خود به سمت احداث پارکینگهای عمومی می روند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: