جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 شهريور 1393     
سیستم تطابق تولید در خطوط تولید خودرو همواره اجرا می شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست کشوربا توجه به این نکته که از ابتدای شهریور ماه سال جاری باید تمام خودروهای تولید داخل ، استاندارد یورو 4 داشته باشند ، گفت: روش سیستم تطابق تولید در خطوط تولید همواره اجرا می شود و چنانچه خودرویی چه تولید داخل و چه وارداتی استانداردهای یورو 4 را رعایت نکند ، مجوز شماره گذاری به اینگونه خودرو ها داده نخواهد شد.

دکتر رشیدی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: جهت اجرای استاندارد یورو4 و الزامی شدن آن،می بایست هم نوع کاتالیست تغییر کرده و هم  تغییراتی در موتور و سیستم احتراق آن ایجاد شود تا خودرو بتواند حد استاندارد آلودگی را پاس کند.این خودروها به مراکز آزمون آلایندگی خودرو فرستاده شده تا از نظر استاندارد آلایندگی موردسنجش و بررسی قرار گیرند و در حال حاضر تمامی خودرو های جدید تولید داخل از نظر ایجاد آلودگی تست شده وبدون مشکل هستند.

وی درپاسخ به این سوال که چند درصد از آلودگی هوا مربوط به سیستم حمل ونقل عمومی از جمله اتوبوس های دود زا است گفت: در دنیای امروز هیچ خودرویی نباید دودزا باشد. در حال حاضر تمرکز بر روی حمل ونقل عمومی در دستور کار قرار دارد ، ضمن اینکه خودروها ی حمل ونقل عمومی نباید دودزا باشند وهمچنین به سیستم کنترل آلودگی نیزمجهز باشند ، اما با توجه به تعداد کم خودرو ها در بخش حمل و نقل عمومی، علیرغم مشکلاتی که برخی از این خودروها دارند ، سهم آلایندگی این خودرو ها از سهم خودرو های شخصی و موتورسیکلت کمتر بوده و با توجه به آمار بالای خودرو های شخصی و موتورسیکلت ها ، عامل اصلی افزایش آلایندگی هوا محسوب می شوند.

وی در ادامه در خصوص بنزن موجود دربنزین اظهار داشت: هم اکنون طبق مصوبه دولت ، به سوخت موجود ، ترکیبات پتروشیمی افزوده نمی شود و بنزین موجود از نظر میزان بنزن و گوگرد مشکلی ندارد.پالایشگاه ها و وزارت نفت نیز مکلف هستند سوخت با استاندارد یورو 4 تحویل دهند که در حال حاضر 4 شهر تهران ، کرج ، اراک و تبریز سوخت با استاندارد یورو 4 در حال توزیع است و سازمان حفاظت از محیط زیست پیگیر است که از ابتدای آذر ماه این سوخت در کلانشهرهای دیگرنیز توزیع شود و امیدواریم همزمان با این امرشاهد بهبود کیفیت خودرو نیز باشیم تا هر دو بحث کیفیت خودروها و بنزین مصرفی با هم در سطح استاندارد یورو4 قرار گیرند.

رشیدی در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون بنزین تولید پتروشیمی دیگر توزیع نمی شود. بنزین پتروشیمی به علت ترکیبات آروماتیکی که تولید می کرد ، کاربری خاص خود را داشته و با توجه به این امر که ارزش افزوده آن از بنزین نیزبالاتر است ، در کاربری های صنعتی مرتبط مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: