جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 شهريور 1393     
تلاش شرکت واحد برای رسیدن به زمان انتظار زیر 1/5 دقیقه در خطوط اصلی و BRT

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ؛ مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در خصوص ساماندهی وضعیت پایانه ها و ایستگاه های اتوبوس گفت: از اقداماتی که شرکت واحد اتوبوسرانی با آغاز سال تحصیلی به آن مبادرت می ورزد ، " آماده سازی ناوگان" ،" ساماندهی خطوط " و "وضعیت مسافران " است که همه ساله در زمینه آن اقدامات جدی انجام می گیرد. 

مهندس پیمان سنندجی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : شناسایی ایستگاه هایی که در نزدیکی مدارس قرار دارند ، به جهت اعزام اتوبوس _ دقایقی قبل از تعطیلی مدرسه_ یکی از اقدامات تعاملی در جهت سرویس دهی به دانش آموزانی است که  از سرویس مدرسه استفاده نمی کنند و با وسایل نقلیه عمومی رفت و آمد می کنند.

وی در ادامه افزود: شرکت واحد در سال گذشته برای  تعدادی از مدارس استثنایی سرویس فراهم کرده بود  . امسال در جهت گسترش این طرح ، برای  50 مدرسه  استثنایی سرویس رایگان در اختیار گذاشته ایم و  موفق شدیم تمام مدارس استثنایی تهران را تحت پوشش این خدمت رایگان خود قرار دهیم .

سنندجی در خصوص نظارت دقیق شرکت واحد بر سلامت و کارایی ایستگاه ها بیان داشت: همانطور که می دانید ، ایستگاه های اتوبوس ممکن است  در اثر عوامل طبیعی و غیر طبیعی دچار آسیب هایی شود . این آسیب ها به صورت روزانه و از طریق نظارت مستمر رانندگان و عوامل بازرسی شرکت واحد اطلاع رسانی شده و  در جهت ترمیم و باز سازی آن اقدامات لازم انجام می گیرد .

وی در ادامه افزود: در زمینه تعمیرات و تامین روشنایی و نظافت ایستگاه های اتوبوس نیز همکاران ما در خدمات شهری شهرداری تهران همواره فعال و تلاشگر عمل کرده اند.

سنندجی در خصوص نظافت و پاکیزگی اتوبوس ها به شهروندان این مژده را داده و خاطر نشان کرد : از این پس بر اساس ابلاغیه جدید به تمامی پایانه های شهر تهران،  اتوبوس ها به محض ورود  به ایستگاه و خروج مسافران مورد نظافت داخلی قرار گیرند.

وی در ادامه افزود: این طرح از یک ماه پیش به صورت آزمایشی در پایانه علم و صنعت به اجرا درآمد و از 29 مردادماه نیز به تمامی پایانه های شهر تهران ابلاغ شد که  نظافت و شستشو اتوبوس ها در هربار سرویس  دهی در روز انجام شود .

سنندجی با اشاره به برنامه های شرکت واحد برای کاهش زمان سفر و زمان تاخیر در خطوط اصلی و فرعی گفت: خوشبختانه اکثر خطوط اصلی و BRT  در این زمینه دارای نظم خوبی هستند و سعی بر این است که زمان انتظار به زیر 1و نیم دقیقه برسد.

وی در ادامه افزود : با توجه به نصب GPS  در تمامی اتوبوس های خطوط فرعی، امیدواریم که موضوع سرفاصله رسیدن اتوبوس ها به 6 تا 7 دقیقه نزدیک شود . این در حالی است که در بسیاری از خطوط فرعی ، زمان انتظار گاها تا 40 دقیقه نیز ممکن بود برسد که  این امر برای شهروندان ناراحتی هایی را به وجود می آورد .

سنندجی  درخاتمه  گفت : البته باید توجه داشت که از دلایل تاخیر اتوبوس و انتظار مسافران تا حدود یک ساعت در برخی از خطوط ، به عوامل مختلفی همچون "کمبود تعداد اتوبوس" و "کم مسافر بودن آن خطوط"  نیز ربط  پیدا می کند. در حال حاضر تمام تلاش ما بر این است که متوسط زمان انتظار برای رسیدن اتوبوس در خطوط معمولی و فرعی به 6 تا 7 دقیقه برسد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: