جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 شهريور 1393     
ابولا به انگلیس رسید

ایرنا: وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد آزمایش های صورت گرفته بر روی یک بریتانیایی که درجریان اقامتش در کشور سیرالئون به این ویروس مبتلا شده،مثبت بوده است.

این وزارتخانه بدون اشاره به جزییات مربوط به این بیمار بریتانیایی، گفته است که وی درحال حاضر به منظور درمان این بیماری که تاکنون جان یک هزار و 427 نفر را در غرب آفریقا گرفته است ، تحت مراقبت های پزشکی قرار دارد.

وزارت بهداشت انگلیس گفته است که به رغم تایید اولین مورد ابتلا به ویروس ابولا دراین کشور، در مجموع خطر این بیماری در بریتانیا ˈخیلی کم ˈ ارزیابی می شود.

این درحالی است که وزیر امور خارجه انگلیس اخیرا اعلام کرد ویروس ابولا که کشورهای غرب آفریقا را درگیر کرده « تهدیدی » برای بریتانیا به شمار می آید.

منابع انگلیسی پنجشنبه شب گذشته نیز از مرگ یک بیمار مشکوک به مبتلا به ویروس خطرناک ˈابولاˈ در منطقه ˈدونگالˈ واقع در ایرلند شمالی خبر داده بودند.

به گزارش این منابع،فرد یادشده که در سیرالئون کار می کرده و دو هفته پیش به کشورش بازگشت، چهارشنبه شب گذشته فوت کرده است.

گفته می شود که آزمایش های صورت گرفته بر روی این فرد درخصوص ابتلایش به بیماری ابولا، منفی بوده است.

ابولا که یکی از خطرناک ترین بیماری های شناخته شده است، درمان قطعی و یا واکسن ندارد و از طریق تماس مستقیم با ترشحات و مایعات بدن بیمار منتقل می شود.

این نگرانی وجود دارد که این بیماری بدلیل رفت و آمدها و تماس ها میان اتباع کشورهای جهان، از کشورهای آفریقایی به دیگر مناطق جهان نیز سرایت پیدا کند .

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی ، از زمان فراگیر شدن این بیماری در اوایل سالجاری میلادی ، 2 هزار و 615 نفر به این آن مبتلا شده اند که یکهزار و 427 نفرشان مرده اند .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: