جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 شهريور 1393     
استمرار در برنامه های آموزشی رانندگان سرویس مدارس، از دلایل کاهش چشمگیر آمار تصادفات است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز آموزش 8 هزار راننده سرویس مدارس در فاصله یک ماه تا شروع سال جدید تحصیلی خبر داد و گفت: روند آموزش به این گروه از رانندگان پایتخت که از اول شهریور آغاز شده، تا آخر شهریور و پیش از بازگشایی مدارس به پایان خواهد رسید.

شهرام جباری زادگان با اشاره به این که طی سه سال گذشته، آمار تلفات و صدمات ناشی از تصادفات ترافیکی در مورد دانش-آموزانی که ازسرویس مدرسه استفاده می کنند به صفر رسیده، افزود: بدون تردید استمرار و تکرار آموزه های مربوط به ایمنی عبور و مرور که  طی برگزاری دوره های آموزشی رانندگان سرویس مدارس مورد توجه قرار می گیرد، در کاهش چشمگیر این آمار بی تأثیر نبوده است.

وی با بیان این که حضور رانندگان جدید سرویس مدارس و همچنین رانندگان قدیمی که سال های گذشته نیز آموزش‌های مربوطه را سپری کرده اند، در دوره آموزشی سال جاری نیز ضروری است، اظهار کرد: اعتقاد داریم بازآموزی رانندگان سرویس مدارس و ادامه و تداوم این دوره ها در اصلاح و بهبود رفتارهای رانندگی، کاهش خطرات ترافیکی و ایمنی دانش آموزان اثربخش و تأثیرگذار بوده است.

جباری زادگان با اشاره به این که رانندگان تحت آموزش، شامل رانندگان تاکسی های سواری و ون و مسافربرهای شخصی هستند، تصریح کرد: دارا بودن کارنامه معتبر تاکسیرانی برای رانندگان تاکسی، عدم نقص فنی خودرو، برچسب معاینه فنی، بیمه‌نامه بدنه، سرنشین و شخص ثالث و همچنین برگه عدم سوء پیشینه و گواهی عدم اعتیاد برای تمامی رانندگان سرویس مدارس الزامی است.

وی با بیان این که رانندگی یک سوم از مجموع خودروهای سرویس مدرسه در سال جدید تحصیلی بر عهده بانوان راننده خواهد بود، اضافه کرد: این مهم به منظور تأمین آسایش و ایمنی دانش آموزان دختر با استفاده از رانندگان زن شاغل در شرکت های تاکسی سرویس  ویژه بانوان پیش بینی شده است.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان رعایت اخلاق، وقت شناسی، مسئولیت پذیری و امانت داری را از ویژگی های لازم برای هر راننده  به ویژه رانندگان سرویس مدارس بر شمرد و خاطرنشان کرد: رانندگی ایمن، قانون مداری، توجه به حقوق عابران پیاده و سایر رانندگان و حفظ نظم و انضباط هنگام رانندگی از جمله سرفصل های این دوره آموزشی محسوب می شود.

گفتنی است آموزش 8 هزار راننده سرویس مدرسه که تعداد آن ها در مقایسه با سال گذشته با رشد 33 درصدی رو به رو است، در  دو مرکز آموزشی علمی کاربردی معاونت حمل و نقل و ترافیک و سازمان تاکسیرانی طی دو نوبت صبح و عصر در حال انجام است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: