جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 10 بهمن 1392     
تذکر لاریجانی به‌خاطر فضاسازی نمایندگان

تسنیم: در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی، بند ب تبصره 2 ماده واحده لایحه بودجه سال 1393 کل کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در این بند بانک مرکزی مکلف می‌شد که هر ماه به طور متناسب 29 درصد سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی و 2 درصد بابت بازپرداخت از این صندوق در مورد سهم عیدانه سال 91 را به صندوق واریز کند.

در این جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد داد که بانک مرکزی تنها 22 درصد سهم صندوق توسعه ملی را واریز کند و 9 درصد از سهم این صندوق به پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم اختصاص یابد.

در جریان بررسی این پیشنهاد احمد توکلی با آن مخالفت کرد و هادی قوامی در موافقت با آن صحبت کرد.

بیان این پیشنهاد و سخنان موافقان و مخالفان باعث ایجاد تشنج‌هایی در مجلس شد و جمع بسیار زیادی از نمایندگان خواستند بیان تذکرات بودند.

درخواست بیان تذکر از سوی نمایندگان در میان سخنان حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم سبب شد تا لاریجانی به این موضوعات واکنش نشان دهد.

نمایندگان که خواهان بیان تذکر بودند، با دو دو کردن مانع صحبت حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم می‌شدند که علی‌لاریجانی خطاب به آنها گفت: من از نوع رفتار شما برای این موضوع مهم تعجب می‌کنم شما می‌خواهید بافضاسازی این موضوع را انجام دهید اما من اجازه نمی‌دهم.

وی خطاب به رضا عبداللهی نماینده مردم ماهنشان که درخواست بیان تذکر داشت، گفت: اگر شما تذکر دارید مانند 10 نفر دیگر که تذکر دارند باید در نوبت بمانید. من از رفتار شما تعجب می‌کنم آن هم با این همه سابقه‌ای که در مجلس دارید.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: