جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 مرداد 1393     
بیش از 100 دستگاه اتوبوس برای استقبال از ماه مهر مورد بازسازی قرار گرفته است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز ؛ با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید نخستین جلسه ستاد استقبال از مهر 93، در محل معاونت حمل و نقل و ترافیک تشکیل شد. این جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و مهندس حجت الله بهروز قائم مقام معاونت حمل و نقل  این جلسه را مقدمه ای برای انجام هماهنگی و همکاری های میان بخشی و فرابخشی سازمان ها و ارگان ها در جهت ارتقا سطح مدیریت شهری برای کلان شهر تهران برشمرد .

وی در ادامه افزود :  ستاد استقبال از مهر تحت عنوان " ستاد مهر قلم " و متشکل از "معاون شهردار و رئیس سازمان  حمل و نقل  و ترافیک" ، " فرمانده انتظامی تهران بزرگ " ،"معاونان  امور مناطق ، خدمات شهری ، فنی و عمرانی ، اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران" ، " ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ "  ، " رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران "، " ریاست آموزش و پرورش شهر تهران "،  "ریاست انجمن اولیا و مربیان استان تهران " و .....بوده که برای ایجاد هماهنگی و هم افزایی لازم برای اعمال مدیریت یکپارچه و هماهنگ  در زمینه انجام همکاری و برنامه ریزی ویژه میان بخشی و فرا بخشی شکل گرفته است تا در امر تسهیل دسترسی دانش آموزان و دانشجویان به مراکز آموزشی اقدامات موثری صورت گیرد.

بهروز در ادامه افزود : در اول مهر ماه نزدیک به دو میلیون نفر در خیابان های تهران تردد خواهند داشت به همین جهت و در راستای خدمات رسانی بهتر به شهروندان، در ناوگان اتوبوسرانی بیش از 100 دستگاه اتوبوس مورد باز سازی قرار گرفته است . ضمن اینکه در ناوگان تاکسی رانی و اتوبوس رانی خدمات ویژه ای برای  دانش آموزان تحت عنوان سرویس مدارس در نظر گرفته شده است . مترو تهران  نیز با تمام توان خویش در جهت ارائه خدمات منظم و به موقع به شهروندان اقدام خواهد کرد .

وی در ادامه افزود : در اتوبوس رانی و تاکسیرانی شهر تهران سعی شده با انجام هماهنگی هایی ، تمام خطوط با ارائه سرویس به موقع ، از ساعات اولیه صبح در زمینه جابه جایی مسافران اقدام کنند و از معطلی مسافران در ایستگاه های تاکسی و اتوبوس در حد امکان جلوگیری به عمل آید .

سرهنگ سید تیمور حسینی(رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ) گفت :  با آغاز سال تحصیلی بیش از دو میلیون نفر بر حجم تردد و سفرهای  درون شهری تهران افزوده می شود که همواره برای تسهیل در امر عبور و مرور این جمعیت ، نیاز به اندیشیدن تدابیر انظباطی و امنیتی احساس شده است .  در این زمینه پلیس راهنمایی و رانندگی اقدامات ویژه خود را برای استقرار ماموران و گشت های ترافیکی در سطح معابر و خصوصا مکان های پرتردد با دقت نظر انجام خواهد داد .

وی در ادامه افزود: تلاش های خوبی برای بحث سرویس مدارس  انجام شده است و امیدواریم با فرهنگ سازی که در این زمینه صورت گرفته است، خانواده ها برای استفاده از سرویس مدارس مورد تایید از روز اول اقدام کنند. در سطح شهر بسیاری از خط کشی ها کارایی خوبی ندارند که امیدواریم در این زمینه اقدامات موثری ظرف مدت یکماه که به شروع سال تحصیلی مانده انجام شود .ضمنا  برای بازبینی دوربین های ثبت تخلف و محدوده طرح اقدامات لازم انجام خواهد شد.

سرهنگ حسینی گفت : با استقرار دوربین های ثبت تخلف و به کارگیری دوربین های هوشمند، با تخلفات  شهروندانی که با ایجاد بی نظمی و رعایت نکردن قانون راهنمایی رانندگی آسایش را از سایر شهروندان سلب می کنند ، برخورد قاطع می شود. شرایط در زمینه فرهنگ سازی برای رعایت قانون باید به سمتی برود که اگر شهروندی قوانین را رعایت نکرد باید خود را مستوجب اعمال قانون بداند. به همین جهت تلاشمان بر این است ظرف 6 ماه اول سال سیستم های مورد استفاده در بحث کنترل هوشمند را در سطحی کامل کنیم که بتوانیم از تمام پتانسیل و داشته ها در بالاترین ظرفیت بهره ببریم. 

وی در ادامه افزود: در زمینه انجام برخی از عملیات های عمرانی سبک در سطح شهر، به نظر می رسد که بهتر است مدتی به تعویق بیفتد تا با شلوغی و ترافیک آغاز سال تحصیلی همزمان نشود . در زمینه عملیات  سنگین  عمرانی نیز بهتر است با برنامه ریزی همراه باشد  که دچار گره ترافیکی نشویم .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: