جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 مرداد 1393     
توقف ساخت 3سددردریاچه ارومیه

فارس: وزیر نیرو از عدم ادامه و توقف کار در سدهای نازلو، سیمینه و باراندوز با نظر ستاد احیای دریاچه ارومیه خبر داد و گفت:توجه ویژه به وضعیت دریاچه ارومیه گاه اعتراض نمایندگان دیگر مناطق کشور را به وزارت نیرو موجب شده است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،حمید چیت‌چیان در نشست بررسی مسایل صنعت آب و برق استان آذربایجان‌غربی که با حضور استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران منطقه‌ای صنعت آب و برق در محل استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، درباره تعیین تکلیف سدهای نازلو، سیمینه و باراندوز در آذربایجان‌غربی، گفت: تصمیم عدم ادامه و توقف کار در این سه سد، از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه گرفته شده و هرگونه تصمیم‌گیری موکول به نظر آن کارگروه است.

وزیر نیرو با بیان اینکه نسبت به وضعیت دریاچه ارومیه به‌شدت احساس مسئولیت می‌کنیم، گفت: وضعیت دریاچه ارومیه در کل کشور، منحصر به‌فرد بوده و شایسته توجه بیشتر است و نمی‌توان به سبب توجه ویژه به وضعیت این دریاچه، خرده گرفت.

وی افزود: توجه ویژه به وضعیت دریاچه ارومیه گاه اعتراض نمایندگان دیگر مناطق کشور را به وزارت نیرو موجب شده است.

وی اضافه کرد: وظیفه ما اقتضا می‌کند که به همه کشور توجه داشته باشیم و این مسئولیت ماست اما وضعیت دریاچه ارومیه منحصر به‌فرد است.

وی اظهار داشت: با خشک شدن دریاچه ارومیه، زندگی شمار زیادی از مردم پیرامون این دریاچه به خطر می‌افتد.

وزیر نیرو سپس از توجه ویژه اعتباری به آب روستایی در کل کشور خبر داد و گفت: درصورت موافقت با تامین این اعتبار 500 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی، می‌توان فعالیت در این حوزه را چندبرابر کرد.

چیت‌چیان بر لزوم تامین آب و برق صنایع تاکید کرد و ادامه داد: این قابل قبول نیست که به‌علت محدودیت منابع آب، صنعت در منطقه‌ای ایجاد نشود اما می‌توان با اقدام‌هایی خاص، صنایع کوچک را در مناطق مختلف راه انداخت.

در این نشست، نمایندگان مردم آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی به بیان پیشنهادها، انتقادها و نظرهای خود درباره وضعیت حوزه‌های آب و برق در این استان پرداختند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: