جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 مرداد 1393     
قیمت‌های جدیدخودروهای پرتیراژ

خبرخودرو:پس از تکدرخاطر شدن رئیس جمهور و اعتراض پارلمان نشینان به قیمت‌های فعلی خودرو، رئیس شورای رقابت از کاهش 3 درصدی قیمت انواع خودروی پراید، تیبا، سمند و پژو 405 خبر می دهد که بر این اساس، می‌توان شاهد کاهش 580 هزار تومانی تا نزدیک به یک میلیون تومانی این نوع خودروها بود.

 18 تیرماه سال جاری بود که سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هفتگی کابینه اعلام کرد که رئیس جمهور از افزایش قیمت خودرو مکدر است. بعد از این اعلام رسمی، دومینوی تکدرخاطرها از قیمتگذاری جدید خودرو از سوی شورای رقابت آغاز شد و بر این اساس، قرار بر این شد که بازنگری مجددی در قیمت های شورای رقابت صورت گیرد.

در ادامه مجلس شورای اسلامی با محوریت کمیسیون صنایع و معادن مجلس وارد موضوع شد و شورای رقایت را با ابزارهای در اختیار، مجاب کرد که قیمت‌‌ خودرو باید کاهش یابد.

برهمین اساس، رضا شیوا، رئیس شورای رقابت نیز از به نتیجه رسیدن این مذاکرات خبر می دهد و می گوید: با مذاکراتی که شورای رقابت با خودروسازان داشته است، قیمت خودروهای پر تولید، سه درصد کاهش خواهد یافت. بر این اساس در شرکت سایپا احتمالا پراید و تیبا و در شرکت ایران خودرو، پژو 405 و سمند به میزان 3 درصد  قیمت نهایی را کاهش می دهند. وی می افزاید: این کاهش قیمت به احتمال زیاد تا دو روز آینده از طرف خودروسازان اعلام خواهد شد.

قیمت‌های جدید خودرو با کاهش 3 درصدی را محاسبه و در جدول زیر درج کرده است. براساس این جدول، قیمت خودرو با 3 درصد کاهش بین 600 تا نزدیک به یک میلیون تومان کاهش می یابد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: