جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 مرداد 1393     
بانک‌های‌ متخلف‌ را فاش‌ نمی‌کنیم

مهر: رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در سال گذشته پرونده 6 بانک به هیات انتظامی ارجاع شد، گفت: برخی مدیران بانک‌ها ، سلب صلاحیت و برخی بانک‌ها جریمه شدند که این، به ایجاد انضباط در بانک‌ها کمک می‌کند، ضمن اینکه به دلیل سپرده گذاری مردم در این بانک‌ها از افشای نام آنها خودداری می‌شود.

ولی الله سیف در حاشیه چهل و دومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران از تاسیس صندوق قرض الحسنه برای تعریف منابع جدید در بخش مسکن خبر داد و گفت: این صندوق با هماهنگی بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی تاسیس می‌شود.

وی اظهارداشت: این صندوق با همکاری بازار سرمایه ونظام بانکی به منظور تعریف منابع جدید راه اندازی می شود تا به اختصاص سهمی از منابع به بخش مسکن کمک کند.

وی افزود: در گذشته نزدیک به 25 درصد تسهیلات به بخش مسکن اختصاص می یافت که ما درصدد هستیم همان میزان تسهیلات و زمینه های تحرک بخش مسکن را فراهم کنیم.

رئیس بانک مرکزی درباره پیش بینی تسویه 40 هزار میلیارد تومانی بدهی دولت به بانک ها در بسته خروج از رکود نیز گفت : دولت می خواهد این کار انجام شود.

سیف با بیان اینکه نظام بانکی نقش بسیار عمده در تحقق اهداف بسته دارد، افزود: یکی از الزامات تحقق اهداف بسته ، تسویه حساب ها و شفاف سازی مناسبات نظام بانکی و دولت است.

وی، ضرورت ایجاد انضباط در بین بانک ها را از دیگر الزامات دانست و اضافه کرد: بانک مرکزی با حساسیت مطالب را دنبال می کند و درصدد است انضباط در بخش بانک ها و هم در بازار غیرمتشکل پولی حاکم شود.

سیف همچنین با بیان اینکه در سال گذشته پرونده شش بانک به هیات انتظامی ارجاع شد، گفت: برخی مدیران بانک‌ها ، سلب صلاحیت و برخی بانک‌ها جریمه شدند که این، به ایجاد انضباط در بانک‌ها کمک می کند.

وی گفت: به دلیل سپرده گذاری مردم در این بانک‌ها از افشای نام آنها خودداری می شود.

رئیس بانک مرکزی درباره تک نرخی کردن ارز نیز گفت : مهم ترین موضوع در این باره ایجاد آرامش و ثبات در اقتصاد کشور است که در این مسیر حرکت می کنیم.

سیف با بیان اینکه کاهش تورم و ثبات در بازار ارز حکایت از آرامش وثبات در اقتصاد دارد، افزود: شرط لازم تحقق یکسان سازی، تنظیم ارتباطات بین المللی و شبکه کارگزاران بانکی است.

وی با اشاره به اینکه نباید شتاب زده به سمت یکسان سازی ارز حرکت کنیم، اظهارداشت: ممکن است در حال حاضر تمام شرایط تک نرخی شدن فراهم شود اما برنامه ریزی ها به صورتی است که این تک نرخی شدن با ثبات ادامه داشته باشد که به سیاست تک نرخی شدن بسیار نزدیک هستیم.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سؤال که معتقدید، اگر توافقات هسته‌ای حاصل شود به سیاست تک نرخی شدن ارز نزدیک می‌شویم، گفت: بله، خیلی نسبت به تک نرخی کردن ارز در نظام بانکی نزدیک می‌شویم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: