جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 مرداد 1393     
مشکل جدی در کشور ما،چالش مدیریت است

به گزارش شهرداری نیوز،نشست صمیمی اعضای هیات مدیره صنوف هنری با شهردار تهران عصر روز گذشته با حضور اعضای هیات مدیره 12 عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران در سالن کنفرانس ویژه برج میلاد تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با حضور حجت الاسلام و المسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، عبدالحسین مختاباد عضو شورای اسلامی شهر تهران، جمال کامیاب مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران و مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان ایران برگزار شد، نمایندگان خانه تئاتر، خانه سینما، خانه موسیقی، انجمن طراحان گرافیک، انجمن هنرمندان نقاش، انجمن سفال و سرامیک ایران، انجمن هنرمندان مجسمه ساز، انجمن شاعران ایران، انجمن تصویرگران، انجمن عکاسان، انجمن خوشنویسان و انجمن معماران و شهرسازان به طرح مباحث و دغدغه های خود با شهردار تهران پرداختند.

دکتر محمد باقر قالیباف پس از استماع سخنان اعضای هیات مدیره صنوف هنری، طی سخنانی ابراز داشت: مجموعه حرف ها و نکاتی که دراین نشست مطرح شد بیانگر آن است که منهای بحث اصلی درباره نوع نگاه به کار و نقش هنر، همه بحث ها به چند موضوع «کارگاه و فضای کار»، «مکان اداری و محل استقرار»، «خرید و فروش آثار هنری» و «موزه» اختصاص داشت که این خواسته ها دور از دسترس ما نیست. البته شهرداری با مشکلات جدی روبرو است اما با این وجود باز هم این مسایل قابل حل است.

شهردار تهران تصریح کرد: ما نمی خواهیم از جیب مردم منتی داشته باشیم، بلکه بنده به عنوان خدمتگذار شما در شهر، همواره هر کاری که از دستم برآمده است را برای شما انجام داده ام؛ این جایگاه شما هنرمندان است و من با همه وجودم به شما اینگونه نگاه می کنم.

وی خاطر نشان ساخت: ما برای حل چالش های خود در کشور نه مشکل پول و منابع مادی داریم و نه مشکل منابع انسانی؛مشکل جدی ما در کشور، چالش مدیریت است. نمونه این موضوع نیز آن است که در این عصر، با امکانات موجود در دنیا و در همین نظام اسلامی افرادی پیدا می شوند که در حوزه ریاضی و فیزیک در دنیا نام آور می شوند؛ این افراد منابع انسانی و منابع مادی ما هستند.

شهردار تهران با بیان اینکه «گاهی اوقات برای حل مشکلات خود نیازمند تغییر نگرش هستیم»، گفت: من همواره به همکاران خود در شهرداری تهران تاکید می کنم که باید نگرش خود را عوض کنیم. در زمینه فرهنگی نیز بنده بر این باور هستم که اقتصاد فرهنگ، پایدارتر، سالم تر و پر منفعت تر از هراقتصادی است ولی ما هیچ گاه با تغییر این نگرش، به موضوع حوزه مربوط به

فرهنگ نگاه نکرده ایم.

دکتر قالیباف افزود: شهر 12 میلیونی با خدمات عظیم درون آن اگر نتواند خودش را اداره کند چه معنایی خواهد داشت؟ باید نگاه را به شهر عوض کنیم و تغییر نگرش داشته باشیم؛ این در حالی است که ما یک کار را بر اساس عادت انجام می دهیم نه بر اساس خلاقیت.

وی با اشاره به تغییر رویکرد شهرداری تهران از سازمانی خدماتی به نهادی فرهنگی و اجتماعی در طول سال های گذشته، عنوان داشت: در سه سال باقیمانده از دوره فعلی مدیریت شهری می توانیم کاری انجام دهیم تا هر کسی که وارد شهر شد بگوید مردم تهران تغییر پیدا کرده اند، آرام تر شده اند، آرامش بیشتری دارند، با اخلاق تر شده اند، با یکدیگر مهربان تر هستند، سر چهار راه ها بر سر یکدیگر داد نمی زنند، حال همسایه را می پرسد و دست دوست و همکار خود را می گیرند؛ این مهم ترین برنامه پیش روی ما است و من پایلوت این کار را از سخت ترین جای ممکن یعنی در منطقه 12 شروع کرده ام.

شهردار تهران در پایان اظهار کرد: هنر باید به کف جامعه بیاید و باید با مردم جلو برویم؛ اصلا بدون مردم نمی توانیم هیچ کاری را انجام دهیم. در این شرایط شاهد خواهید بود که تا چه حدی امکانات مادی و پول وجود دارد و مشکلات ما نیز به سادگی حل می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: