جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 مرداد 1393     
پیش‌نویس برنامه ششم توسعه

تسنیم: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در اولین جشنواره خانواده‌های موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران از اختصاص بودجه‌ای برای شناسایی استعدادها در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برای سال 94 خبر داد و گفت: انشاءالله به صورت نمادین و در تدوین بودجه سال 94 مبلغی را برای توسعه این اقدامات ارتش اختصاص خواهیم داد.

وی افزود: به هر حال بنده به عنوان مسئول برنامه‌ریزی توسعه جمهوری اسلامی ایران هستم و در حال حاضر برنامه ششم توسعه را در دست تهیه داریم و پیشنویس این برنامه انشاءالله تا پایان مردادماه به رهبر معظم انقلاب تقدیم خواهد شد و در دیداری که یک ماه گذشته با ایشان داشتیم فرمودند که تا پایان شهریورماه این برنامه را ابلاغ خواهند کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه کار بزرگی را در پیش رو داریم و باید با کمک یکدیگر به توسعه کشور کمک کنیم، تصریح کرد: هرچند امروز کشورگشایی‌ها به شکل نظامی صورت نمی‌گیرد - البته این روش هنوز در رژیم صهیونیستی وجود دارد - اما امروز کشورها بر اساس یک شاخص به عنوان کشور برتر در جایگاه والا می‌ایستند و آن شاخص توسعه است.

نوبخت بر همین اساس اضافه کرد: باید در برنامه ششم توسعه رشد 8 درصدی داشته باشیم که 2.5 درصد آن باید محصول خلاقیت باشد، نه سرمایه‌گذاری.

وی با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله گفت: این سند که در سال 84 در دستور کار قرار گرفت قرار بود در یک دوره 20 ساله ایران در جایگاه نخست اقتصادی و علم و فناوری قرار گیرد و حتی 2 برنامه چهارم و پنجم در بستر این سند 20 ساله را طی کردیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما در منطقه رقبایی داریم که باید با توجه به بحث‌های توسعه و فناوری بتوانیم به جایگاه نخست برسیم.

نوبخت در بخش پایانی سخنانش ارتش را گنجینه و تکیه‌گاه بزرگ عنوان کرد و افزود: امروز نه تنها برای دفاع از نظام از جهت نظامی به ارتشیان نیازمندیم، بلکه به خانواده‌های آنها در بحث توسعه و علم و فناوری نیازمند هستیم و من همین جا اعلام می کنم که هر کسی بتواند در این راستا به دولت کمک کند، ما از این کمک عزیزان استقبال می‌کنیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: