جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 مرداد 1393     
تحرکات داعش در آمریکا

فارس: مقامات اطلاعاتی آمریکا از افزایش نگرانی‌ها درباره نفوذ گروههای تروریستی داعش به دیگر نقاط دنیا خبر دادند.

براساس این گزارش، مقامات اطلاعاتی آمریکا روز گذشته هشدار دادند که اعضای گروه داعش در تدارک انجام حملات تروریستی علیه منافع آمریکا و اروپا هستند.

5 عضو اطلاعاتی آمریکا به خبرگزاری بلومبرگ گفته‌اند؛ شواهدی در دست است که سازمان داعش به دنبال نفوذ به دیگر مناطق جهان و ورای عراق و سوریه است و هدف آنها تقویت جای پای خود در جهان اسلام از نظر نظامی و سیاسی است.

به گفته سرهنگ «درک هاروی» بازنشسته ارتش آمریکا، خاورمیانه محل رقابت جهادیها بین القاعده به رهبری ایمن الظواهری و گروه داعش است.

هاروی همچنین می‌گوید که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به شدت قدرت و نفوذ داعش در عراق و سوریه را دست کم گرفته است.

این منابع اطلاعاتی هشدار دادند که اتباع خارجی و شبکه‌های اجتماعی به شدت به نفوذ داعش در دیگر کشورها کمک کرده است و بر اساس تخمینهای اطلاعاتی فقط در خاورمیانه بیش از 10 هزار نیروی جنگنده در اختیار دارد.

آنها همچنین می‌گویند که داعش با استفاده از اتباع خود از ملیتهای مختلف به دنبال انجام عملیاتهای تروریستی در کشورهای دیگر است.

برت مک گورک معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و عراق نیز هشدار داد که داعش بسیار توانمندتر از القاعده است.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» نیز روز گذشته گزارش داد، مقامات اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در تلاش است تا شبکه‌ای را خارج از عراق و سوریه ایجاد کند و این شبکه شامل اروپا می‌شود.

این مقامات اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که تلاش داعش برای مستقر کردن عاملان خود در کشورهای غربی، سندی است که این گروه تروریستی، توطئه‌های تروریستی خود علیه آمریکا و همپیمانان این کشور را در سر می‌پرورانند.

یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران درباره تهدیدات داعش گفت: ما شاهد گسترش جاه‌طلبی‌های تروریسم خارجی خود هستند که به موازات اقدامات تهاجمی آنها در خاورمیانه است.

این مقام آمریکایی ادامه داد گروهک تروریستی داعش، هزاران جنگجوی خارجی از جمله دارندگان گذرنامه‌ غربی که هم‌‌اکنون در میان نیروهای داعش در عراق قرار گرفته‌اند را جذب کرده‌اند و برخی از نیروهای این گروه تروریستی از اروپا در حال بازگشت به خانه‌هایشان هستند تا شبکه‌ها و شعبه‌های داعش در اروپا را تشکیل دهند و آغاز به کار کنند.

این مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، جزئیاتی درباره مکان و ترکیب شبکه‌های داعش در اروپا ارائه نکردند و به این بسنده کردند که گروه تکفیری داعش فراتر از اهداف بیان شده خود برای حمله به آمریکا و اجرای توطئه‌های خاص رفته است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: