جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 مرداد 1393     
پروژه تونل حکیم رکورد دار سریع ترین عملیات حفاری در میان تونل های شهری تهران

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،تونل حکیم به عنوان پنجمین تونل ترافیکی تهران تاکنون بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و روند احداث این پروژه طبق زمانبندی درحال سپری شدن است.

بزرگراه رسالت يكي از مهمترين مسيرهاي شبكه بزرگراهي شهر تهران با امتداد شرقي  ـ غربي است كه از غربي ترين مناطق شهر تا شرقي ترين آنها امكان دسترسي های منطقه ای و محلي را ميسر مي کند. در محدوده منطقه 22 حدفاصل بزرگراه آزادگان تا تقاطع ايران خودرو امتداد بزرگراه حکیم از جنوب درياچه كه در حال ساخت است، عبور کرده و با گذر از اراضي پارك جنگلي چيتگر به تقاطع ايران خودرو متصل مي شود.

با توجه به اهميت كاربري تفريحي - رفاهي پارك جنگلي چيتگر از يك سو و پيش بيني كاربري های دیگر از جمله درياچه مصنوعي چيتگر و كاربريهاي اطراف آن و شهربازي واقع در شمال پارك چيتگر لازم است تا بزرگراه حكيم در اين محدوده، علاوه بر تسهيل دسترسي به مراكز مذكور حداقل اثرات اجتماعي و زيست محيطي را در منطقه ايجاد کند. به اين منظور احداث تونل در امتداد بزرگراه حكيم در محدوده عبور از پارك چيتگر در دستور كار معاونت فني و عمراني شهرداري تهران قرار گرفته است.

بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی آخرین وضعیت عملیات اجرایی احداث تونلی است که به گفته مسئولان روند تکمیل و آماده سازی آن طبق برنامه زمانبندی پیش می رود.

پروژه احداث تونل شهید حکیم طی ماههای گذشته با 1.8 متر میانگین حفاری تمام مقطع در روز به رکورد سریع ترین عملیات حفاری در میان تونلهایهای ترافیکی شهر تهران دست یافته است.

به گفته معاون فنی و عمران شهرداری تهران، تنها چند ماه دیگر تا تکمیل عملیات اجرایی این معبر زیرزمینی باقی مانده است. براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته پیش بینی می شود عملیات سازه ای تونل شهید حکیم نهایتا تا اوایل پاییز به اتمام برسد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: