جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 مرداد 1393     
هشدار چاقي دركودكان ايران

مهر: دبیرعلمی دومین سمپوزیوم بین‌المللی تغذیه آسیا از راه اندازي انجمن تغذیه بالینی کشور در بیمارستان رضوی مشهد خبر داد.

عبدالرضا نوروزی ظهر شنبه در حاشيه نخستین کنگره بین‌المللی تغذیه بالینی ودومین سمپوزیوم بین‌المللی تغذیه آسیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف راه‌اندازی انجمن تغذیه بالینی کشور تعامل و ارتباط با سازمان‌ها و انجمن‌های بین‌المللی است زيرا ایران به لحاظ تغذیه بالینی و بیمارستانی از دیگر کشورها عقب‌تر است.

وي ادامه داد: براي دستيابي به جایگاه مطلوب درصدد بهره‌گیری از تجربیات انجمن‌های بين المللي هستيم و بیمارستان رضوی در اجراي طرح‌های بهداشتی و درمانی کشور الگويي ممتاز است و بیمارستان فوق تخصصی رضوی نيز نیازهای دارویی و غذایی بیماران بستری در بخش‌ مراقبت‌های ویژه را برطرف می كند.

نوروزي گفت: انجمن تغذیه اروپا و آسیا هزینه بسیاری برای آموزش پزشکان داشته و در آینده‌ای نزدیک دوره‌های کوتاه مدت آموزش و تربیت پزشکان ایرانی در بیمارستان رضوی را نیز برگزار می‌کند.

وي با بيان اين پرسش كه چرا تاکنون ایران عضو انجمن تغذیه آسیا نشده است، عنوان كرد: اين موضوع نشان دهنده کم‌توجهی وزارت بهداشت و متخصصان تغذیه به اهميت تاثير تغذيه بر سلامت جامعه است.

دبیر علمی دومین سمپوزیوم بین‌المللی تغذیه آسیا گفت: دفتر تغذیه بالینی در وزارت بهداشت کشور سال گذشته راه‌اندازی و امروز نیز انجمن تغذیه بالینی کشور در بیمارستان رضوی افتتاح شد.

بحران چاقی كودكان ايران را تهديد مي كند

وي توجه به اصول تغذيه در كشور را با شيوع روز افزون چاقي داراي اهميت دانست و از رشد چاقي در كودكان كشور ابراز تاسف كرد و گفت: نيازمند فرهنگ سازي و توجه وي‍ژه به شيوه تغذيه كودكان در ايران هستيم.

به گفته نوروزي 45 درصد از جمعيت كشور مبتلا به چاقي هستند كه از اين آمار 30 درصد را كودكان تشكيل مي دهند.

وی تاكيد كرد: کودکان چاق، بزرگسالان چاق آینده هستند و بحران چاقی 15 سال آینده كشورمان را تهدید می‌کند.

كارشناسان بهداشت كشور معتقدند؛ کم‌تحرکی، استفاده از غذاهای آماده و بويژه فست‌فودها عامل اصلی رشد مبتلايان به چاقی است كه بيماري هاي مختلفي مانند سرطان، ديابت و نازايي از چاقي سرچشمه مي گيرند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: