جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 7 بهمن 1392     
گزینه مناسب برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی وجود ندارد

به گزارش شهرداری نیوز ، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت : نوسازی زمانی میسر می شود که جایگزینی برای فرسوده ها وجود داشته باشد تا بلافاصله پس از اسقاط خودروهای فرسوده در ناوگان قرار گیرد .

سید جعفر تشکری هاشمی افزود : دلیل مسکوت ماندن نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نبود گزینه مناسب برای جایگزینی آن است .

وی در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تصریح کرد : طی سه سال گذشته تا کنون هیچ اتوبوسی به شهرداری تهران تعلق نگرفته است در نتیجه فرسودگی اتوبوس های قدیمی امری بدیهی است .

به گفته وی شهرداری تهران از محل اعتبارات خود نسبت به خرید تعدادی اتوبوس اقدام نموده است که 1000 دستگاه اتوبوس دو کابین و 2000 دستگاه اتوبوس دیگر نیز اخیرا به ناوگان تزریق شده است .

سید جعفر تشکری هاشمی معاونت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه سخنان خود گفت : متاسفانه هزینه خرید این اتوبوس ها فشار های زیادی را بر مدیریت شهری متحمل می کند زیرا برای خرید هر اتوبوس مبلغی بالغ بر 750 میلیون تومان مورد نیاز است در حالیکه در گذشته شهرداری تنها 17.5 درصد از هزینه خرید اتوبوس را پرداخت می نمود .

وی خاطر نشان کرد : مدیریت شهری تهران همچنان خواستار ورود دولت به حوزه حمل و نقل عمومی است تا بدین وسیله از فشارهای وارد آمده بر شهروندان به دلیل وجود ناوگان فرسوده و کمبود اتوبوس کاسته شود .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه عنوان کرد : خوشبختانه شهردار محترم تهران نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی توجهی ویژه دارند البته شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص از هیچگونه همکاری دریغ نکرده اند اما ورود دولت به این حوزه امری ضروری است .

سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به فعالیت 17 هزار تاکسی فرسوده در تهران اظهار داشت : تا زمانی که خودروی مناسب برای جایگزینی تاکسی های فرسوده به ناوگان معرفی نشود نمی توان تاکسی های فرسوده را از رده خارج کرد .

وی در این خصوص افزود : سازمان حمل و نقل و ترافیک ویژگی هایی را برای خودروی جایگزین تاکسی های فرسوده اعلام نموده است که انتظار می رود مسئولین ذیربط نسبت به تولید یا واردات آنها با قیمتی مناسب اقدام نمایند لذا انتظار می رود دولت در این خصوص با در نظر گرفتن رفاه حال و ایمنی شهروندان و رانندگان اقدامات لازم را بعمل آورد .

وی در انتها نیز از افتتاح خط بی آر تی بزرگراه امام علی تا پایان بهمن ماه سال جاری خبر داد .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: