جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 مرداد 1393     
ورودشورای رقابت به پرونده رانت

تسنیم: رضا شیوا در پاسخ به این پرسش که آیا شورای رقابت تصمیمی برای ورود به پرونده رانت 650 میلیون یورویی دارد یا خیر؟ اظهار داشت: هنوز موضوع  بررسی رانت 650 میلیون یورویی در شورای رقابت مطرح نشده است.

وی با بیان اینکه شورای رقابت هنوز فرصتی برای بررسی این موضوع پیدا نکرده است، افزود: شورای رقابت وظیفه انحصار زدایی را در سطح بازار دارد حال با محرز شدن  امتیاز ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت وبانک مرکزی به یک تجار برای واردات خوراک دام در آینده به ارزیابی این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

پس از کشمکش‌های بسیار در مورد امتیاز ویژه وزارت صنعت و بانک مرکزی به یک واردکننده خوراک دام در نهایت دادستان دیوان محاسبات کشور پس از ارزیابی این موضوع محرز بودن این "امتیاز ویژه" اعلام کرد. اما با گذشت چند ماه از اما و اگرهای این پرونده شورای رقابت که مجری رفع انحصار در بازار است هنوز به این موضوع و بررسی آن ورود پیدا نکرده است.

البته گویا نعمت زاده با وجود آنکه دیوان محسابات این قرارداد را انحصاری می داند هنوز به حرف خود پابرجا و رانت 650 میلیون یورویی را قبول ندارد.وزیر صنعت معدن  و تجارت روز گذشته در نشست تخصصی تبیین سیاست‌های صنعتی و تجاری دولت در بسته خروج از رکود گفته است" برخلاف تمام اظهارات مبنی براینکه قرارداد این وارد‌کننده به نوعی رانت است من معتقدم این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد بلکه این واردکننده با جسارت و اعتماد به بانک مرکزی سرمایه خود را در این بخش سرمایه‌گذاری نموده است.

وی با اشاره به اینکه باید به افرادی که با جسارت و ضمن آشنایی با مشکلات اقدام به فعالیت‌های اقتصادی در کشور می‌کنند جایزه داد، اظهار داشت: کسانی که منابع مالی خود را در خدمت به مردم به کارگرفته‌اند باید با حمایت مسئولین روبرو شوند نه آنکه با مانع تراشی‌هایی مانع فعالیت‌های آنها در کشور شویم.

پیشتر رئیس کل بانک مرکزی هم در پاسخ به رای دیوان محاسبات کشور گفته بود که شورای رقابت صلاحیت بررسی این پرونده را دارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: