جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 مرداد 1393     
ایران خریدار برق روسیه شد

مهر: هوشنگ فلاحتیان در جمع خبرنگاران درباره توافق انجام شده با روسیه به منظور تهاتر نفت و برق، گفت: مذاکرات با روسیه به منظور توسعه مبادلات برقی بین دو کشور آغاز شده اما تاکنون هیچ گونه قرارداد واردات برق از روسیه با این کشور امضا نشده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه توافق های نفتی ارتباطی با توسعه مبادلات برقی ایران و روسیه ندارد، تصریح کرد: سیاست صنعت برق این است که با تمامی کشورهایی که دارای مرز مشترک آبی و خاکی هستیم تبدل برق را افزایش دهیم.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در شرایط فعلی با تمام کشورهایی که دارای مرز زمینی با ایران هستند تبادل انرژی داریم و به شبکه برق ایران متصل هستند، بیان کرد: با این وجود تبادل انرژی الکتریکی با کشورهایی که با ایران دارای مرز آبی هستند در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

فلاحتیان در خصوص جزئیات واردات 500 مگاواتی برق از روسیه هم توضیح داد: برای واردات برق از روسیه باید شبکه های برق ایران با جمهوری آذربایجان و روسیه سنکرون شود که تاکنون سنکرون شبکه های برق بین سه کشور انجام نگرفته است.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه به منظور واردات برق از روسیه ابتدا باید شبکه برق بین ایران و جمهوری آذربایجان سنکرون شوند، تبیین کرد: بر این اساسا اخیرا مذاکراتی با مسئولان برقی جمهوری آذربایجان در باکو انجام داده و توافق های ابتدایی انجام گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در صورت ادامه روند مذاکرات شبکه برق ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان سال اینده موازی و به یکدیگر سنکرون شوند، تاکید کرد: تاکنون طرح فنی سنکرون شبکه برق بین سه شکور تهیه نشده است.

به گزارش مهر، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه اردیبهشت ماه سال جاری در جمع خبرنگاران از توافق اولیه و مقدماتی با وزارت نیروی ایران به منظور امضای 8 تا 10 میلیارد دلار قرارداد برقی در چهار حوزه ساخت نیروگاه‌های حرارتی، برقآبی، شبکه انتقال، افزایش راندمان شبکه انتقال و توزیع برق و تبادل و ترانزیت برق خبر داده بود.

بر این اساس، کارگروه‌های مشترک برقی بین دو کشور تشکیل شده و مقرر شده است تا یک ماه آینده با جمع بندی فنی و عملیاتی این کارگروه های مشترک نتایج نهایی بریا امضای قرارداد بزرگ تهران – مسکو به وزرای دو کشور ارائه شود.

یکی دیگر از توافق‌های برقی ایران و روسیه در تهران به موضوع واردات برق از این کشور گازخیز باز می‌ردد و مطابق با گفته‌های حمید چیت چیان وزیر نیروی ایران قرار است با سنکرون شبکه برق بین ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه امکان واردات 500 مگاوات برق در فاز اول و 700 مگاوات در فاز دوم نهایی شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: