جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 مرداد 1393     
راه اندازی سیستم کنترل دوربین های هوشمند در محدوده حریم شهرداری منطقه 2 تهران

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، شهردار منطقه 2 تهران در رابطه با سیستم کنترل دوربین های هوشمند گفت: مناطقی که در محدوده حریم هستند ، روزانه توسط نیروهای حریم بان و شهربان با خودروهای پیکاپ وموتور کنترل می شوند.در حال حاضر قرار بر این است که علاوه بر گشت روزانه ، محدوده حریم ، توسط  سیستم دوربین های هوشمند نیزکنترل شود.

عابد ملکی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: این دوربین های هوشمند قابلیت چرخش 360 درجه را داشته و تا 3 کیلومترنیز زوم کامل دارند، با انرژی سولار و خورشید هم کارکرده و ازداخل سایت شهرداری تهران ، سامانه نظارت تصویری قابل رویت است.

وی اظهار داشت: این کار با هماهنگی اداره کل حریم و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران انجام می گیرد و5 نقطه از محل های حساس و استراتژیک منطقه با دستگاه GPS  جهت نصب دوربین جا نمایی وموقعیت یابی شده است.در حال حاضراولین دوربین که در ورودی جاده قدیم امامزاده داود قرار دارد، در تاریخ پانزدهم مرداد ماه سال جاری راه اندازی گردید.

ملکی تصریح کرد: این دوربین ها در4 نقطه دیگر،از جمله در منطقه فرحزاد –دره حسنک ، معدن سنگ عبدل آباد ، درکه خیابا ن کوهسار ودرکه ابتدای جاده کوهنوردی که با منطقه 1 هم مرزمی باشد ، نیز در حال راه اندازی است واز آن جایی که عملیات نصب دوربین و دکل های آن زمان بر است ، سعی بر این شده که با توجه به حساسیت کار به قید فوریت به اتمام برسد.

شهردار منطقه 2 با اشاره به علت راه اندازی این دوربین ها گفت: جهت صیانت از حریم و جلوگیری از ساخت وساز های بی رویه این امر صورت می گیرد تا علاوه بر گشت با نیروهای حریم بان ، دوربین ها نیزهر گونه تخلف ساختمانی از قبیل خاک برداری ، حفاری ، فنس کشی را ثبت کنند ، زیرا با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری هر گونه فعالیت ساختمانی در محدوده حریم ممنوع است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر این سیستم در منطقه 2 راه اندازی شده و منطقه 5 نیزبه علت مرز مشترک با منطقه 2،  به آن دسترسی دارد و امیدواریم جهت کنترل و صیانت و حراست از حریم شهر تهران در 9 منطقه دیگر نیز سیستم کنترل دوربین های هوشمند به طورکامل راه اندازی شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: