جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 مرداد 1393     
تاکسی های هیبریدی هنوز مجوز ورود به کشور را ندارند

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،قائم مقاوم معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه پیگیری ورود تاکسیهای هیبریدی به ناوگان هستیم گفت: در تلاشیم تا خوردوهای هیبریدی که مناسب تاکسی شدن هستند در لیست واردات خوردو به کشور قرار گیرند.

حجت الله بهروز با بیان این مطلب اظهار کرد: اقدامات لازم از جمله کارهای فنی جهت ورود تاکسیها هیبریدی به ناوگان صورت گرفته و در حال حاضر مشکل اصلی این است که خوردروهای هیبریدی که به طور معمول در دنیا به عنوان تاکسی استفاده می شود هنوز مجوز ورود به کشور را ندارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه بحث کاهش تعرفه گمرکی برای ورود تاکسی های هیبریدی محقق شده ولی هنوز خودرویی که مورد تایید وزارت صنایع باشد جز لیست واردات کشور قرار ندارد.

بهروز با بیان اینکه نبود استاندارد ملی برای خوردوهای هیبریدی یکی از مشکلات عنوان شده برای تایید ورود این خودروها به کشور است گفت: رفع این مشکل در دست پیگیری است و ما جلسات زیادی با وزارت صنایع داشتیم تا بتوانیم در روند جمع آوری اطلاعات مورد نیاز و معرفی خوردوهای مورد نظرمان به آنها کمک کنیم.

وی ادامه داد: همچنین نمایندگی خودروسازن به نام در ایران سعی کردند اسناد و اطلاعات فنی مورد نیاز وزارت صنایع را در اختیارشان بگذارند تا روند تایید این خوردوها هرچه سریعتر طی و زمینه ورود خودروهای پاک هیبریدی به ناوگان فراهم شود.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: خوردوهای هیبریدی زیادی در دنیا تولید می شوند اما مد نظر ما خودروهایی است که استاندارد ها و شرایط لازم برای تاکسی شدن را دارند.

وی افزود: براساس بررسیهای صورت گرفته حداقل 10 برند به نام  در دنیا با 20 تا 30 مدل خودرو هیبریدی وجود دارد که می توان از این خودروها به عنوان تاکسی استفاده کرد.پروسه ورود نام خودروها به لیست واردات به طور معمول خیلی طولانی نیست و اگر اسناد کافی ارایه شود نباید پروسه زمانبر شود با این وجود چون ورود خودروهای هیبریدی به کشور یک روند جدید است مشکلاتی پیش رو قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بسیار از کشورهای پیشرفته جهان اکنون خودروهای هیبریدی به نامی مانند هیوندا، تویتا و فورد به عنوان تاکسی خدمات رسانی می کنند و ما نیز می توان از این تجربه موفق بهره مند شویم.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در تلاشیم که در مرحله نخست زمینه ورود 10 هزار تاکسی هیبریدی به ناوگان را فراهم شود گفت: چنانچه مشکلات پیش رو رفع شود تا پایان سال می توانیم تعدادی از تاکسیهای هیبریدی را وارد چرخه خدمات رسانی کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه در تمام دنیا به سمت استفاده از وسایل نقلیه پاک پیش می‌روند گفت: این خودروها نقش به سزایی در حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی خواهند داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: