جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 آذر 1392     
گسترش روغن‌های تقلبی در بازار

 
متاسفانه برخی برای کسب سود بیشتر روغن موتورهای ساخت داخل را با برندهای تحت لیسانس کشورهای خارجی در بازار به فروش می‌رسانند این درحالی است که نرخ روغن موتورهای ساخت داخل حدود 30 هزار تومان است اما آنها با نرخ 80 هزارتومان آن را عرضه می‌کنند.

رییس اتحادیه لاستیک و روغن موتور از تعطیلی 20 درصدی صنف فروشندگان لاستیک و روغن موتور از ابتدای سال 92 خبرداد.

عباس سماواتی رییس اتحادیه لاستیک و روغن موتور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت بازار لاستیک و روغن موتور اظهار داشت: زمانی که ارز به سه هزار و 700 تومان رسید قیمت لاستیک افزایش چشمگیری پیدا کرد اما اکنون که به زیر سه هزارتومان رسیده است نرخ لاستیک تغییری نداشته این درحالی است که باید بهای آن تا 30 درصد کاسته شود تا مردم هم توانایی خرید داشته باشند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 20 درصد از افرادی که در این صنف مشغول بودند واحدهای خود را تعطیل کردند و وارد ساخت و ساز مسكن شده‌اند و درصورتی که رویه كنونی ادامه داشته باشد اكثر صنف لاستیک و روغن موتور اعلام ورشکستگی می‌کنند.

سماواتی با اشاره به نرخ یک جفت لاستیک معمولی گفت: قیمت یک جفت لاستیک از 160 هزار تومان تا 202 هزار تومان متغیر است و عمده واردات لاستیک از چین و هند انجام می‌شود، عمر مفید یک جفت لاستیک حدود 5 سال است و درصورتی که در جای مناسب و بدور از نور خورشید باشد ممکن است بیشتر هم دوام بیاورد.

سماواتی در خصوص برخی تخلفات در این صنف گفت: متاسفانه برخی برای کسب سود بیشتر روغن موتورهای ساخت داخل را با برندهای تحت لیسانس کشورهای خارجی در بازار به فروش می‌رسانند این درحالی است که نرخ روغن موتورهای ساخت داخل حدود 30 هزار تومان است اما آنها با نرخ 80 هزارتومان آن را عرضه می‌کنند.

وی گفت: اکثر این روغن‌ها در تهران و شهرستان‌های اطراف در داخل قوطی‌های خارجی پرمی شود و در کشور عرضه می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: