جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 21 مرداد 1393     
بخش عمده زباله سوزی در کهریزک در سال جاری به اتمام می رسد

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبري امروز اين معاونت از زیباسازی هفت میدان بزرگ پایتخت، اتمام 95 درصدی زباله سوزی کهریزک و افتتاح بازار گل خاوران در آینده ای نزدیک خبرداد.

مجتبی عبداللهی در نشست خبری با بیان اینکه دستورالعمل حفظ زواید بصری در شهر تهران در دستور کار است گفت: در این طرح عمده میدان های شهر تهران را در دستور کار قرار داده ایم. این در حالی است که طراحی میادین دستور العمل شورای شهر بوده است .

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه در سال جاری 7 ، 6 میدان در پایتخت زیباسازی خواهند شد خاطرنشان کرد: تعدادی از این میادین را سازمان زیباسازی و مابقی را مناطق شهرداری تهران انجام می دهند .

وی با اشاره به بحث تفکیک زباله از مبدا که در شش ناحیه به صورت اولویت در دستور کار قرار گرفته است خاطرنشان کرد: در اولویت دوم نیز 12 ناحیه در دستور کار قرارگرفته به طوری که اشکالات و معایب آنها را رفع خواهیم کرد و این کار به صورت پایلوت انجام خواهد گرفت .

معاون شهردار تهران در خصوص مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای احداث مکانی جدید برای دفن مردگان در شهر تهران خاطرنشان کرد : در صورت مکان یابی اطلاع رسانی لازم را خواهیم داشت اما در حال حاضر تا سال 97 مشکلی در گنجایش بهشت زهرا (س) وجود ندارد . به طوری که این موضوعات را دیروز در بازدیدی که از همشهری داشتم مطرح کردیم .

وی با اشاره به اینکه پسماند و تفکیک زباله از مبدا و تبدیل آنها به انرژی برق از جمله موضوعاتی بوده که در چندسال اخیر از سوی شهرداری تهران انجام گرفته است افزود: این موضوع کار جدیدی است اما در حال حاضر موفق شدیم برق صادره از پسماند را به شبکه برق تهران متصل کنیم .

عبداللهی در باره مركز زباله سوز کهریزک که 95 درصد آن به اتمام رسیده است یادآور شد: تا دو ماه آینده امیدواریم این طرح نیز به پایان برسد تا تحولی در ساخت این کار در شهر تهران ایجاد شود .

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بيان اينكه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران که در برنامه دوم شهرداری تهران از جمله اقدامات پیش رو است افزود: ما نیازهای خود را احصا کرده ایم به طوری که در برنامه پنج ساله دوم باید 150 ایستگاه اتش نشانی داشته باشیم . همچنین طبق برنامه های سال 93 تا پایان سال تعداد ایستگاه به 120 ایستگاه خواهد رسید .

وی با اشاره به اینکه امکانات مورد نیاز سازمان آتش نشانی را پیش بینی کرده ایم گفت: اخیرا شورای اسلامی شهر تهران لایحه ای را در این خصوص مصوب کرده که به وارد کردن خودروهای تخصصی اقدام کنیم زیرا با توجه به نیازها در این باره ، خرید نردبان و بالابر را در دستور کار قرار داده ایم .

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه آتش نشانی شهر تهران وضعیت خوبی دارو، ادامه داد: دیروز در سقوط هواپیما تیم آتش نشانی تهران بسیار حرفه ای عمل کرد . زیرا آتشناشان ما آموزش دیده هستند و در مقابل کشورهای پیشرفته وضعیت خوبی داریم .

به گفته وی بازار گل خاوران در حال افتتاح است و قرارداد با سرمایه گذار بسته شده است .

وی با اشاره به برنامه ویژه برای آتش سوزی که در بازار تهران شاید اتفاق بیفتد، اظهارکرد: دراین باره تمامی سازمان ها باید به موضوع ایمن سازی بازار تهران کمک کنند اما ما نیز برخی خودروها را برای معابر باریک و بخصوص بازار تهران تهیه کرده ایم .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: