جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 21 مرداد 1393     
اورژانس دریایی دروضعیت قرمز

ایسنا: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور ضمن اشاره به تعطیل شدن سه پایگاه اورژانس دریایی از انجام مکاتبات اولیه جهت تکمیل کردن اورژانس دریایی کشور خبر داد.

دکتر امین صابری‌نیا گفت: دو مبحث خرید اورژانس دریایی و تکمیل آن به صورت خرید خدمت مطرح است. موارد مربوط به این موضوع در حال بررسی است و امیدواریم سریع‌تر به نتیجه بیانجامد.

به گفته وی، پیش از این چهار اورژانس دریایی فعال بودند که به دلیل تحریم‌ها و همچنین مشکلات آمبولانس‌های دریایی، اکنون تنها یک پایگاه اورژانس دریایی در کشور فعال است. البته تلاش‌ها در حال انجام است که سه پایگاه دیگر نیز به فعالیت بازگردند.

پوشش صددرصدی اورژانس هوایی نیازمند 46 پایگاه

وی همچنین درباره پوشش اورژانس هوایی نیز گفت: به منظور پوشش صد درصدی اورژانس هوایی به 46 پایگاه امداد هوایی نیاز است که در فاز نخست 14 پایگاه را در 14 استان راه‌اندازی کرده‌ایم. امیدواریم بتوانیم طی سال‌های آتی اورژانس پیش بیمارستانی را توسعه بخشیم.

رییس اورژانس کشور گفت: هر بالگرد اورژانس هوایی می‌توانند 150 کیلومتر را پوشش دهد. در فاز نخست اجرای بسته امداد هوایی، راه‌های فرعی و مناطق محروم که از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی بیشترین منفعت را می‌بردند، تحت اجرای این برنامه قرار گرفتند. امیدواریم با همت موجود در دولت و حمایت مجلس بتوانیم توسعه اورژانس هوایی را در استان‌ها و مناطق دیگر داشته باشیم.

وی تاکید کرد: بی‌تردید راه‌اندازی اورژانس هوایی پوشش مسیرهای صعب‌العبور و کاهش زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیماران و مصدومان را به دنبال خواهد داشت.

صابری‌نیا در توضیح نیروهای فعال در اورژانس هوایی نیز گفت: نیروهای اورژانس هوایی آموزش‌های خاصی را دریافت کرده‌اند و باید از تجربه لازم برای این کار برخوردار باشند. سعی بر آن است که از پزشک و پرستار در اورژانس هوایی استفاده کنیم. پرداختی‌ها به این پرسنل نیز به صورت عملکردی است و به ازای هر پرواز، پرداخت خدمت خواهیم داشت.

وی همچنین درباره کمبود نیروی انسانی در اورژانس پیش بیمارستانی گفت: در حال حاضر با 7000 کمبود نیروی انسانی در بخش اورژانس پیش بیمارستانی مواجهیم و در تلاش هستیم که با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری کمبود کسری ها را به صورت قراردادی جبران کنیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: