جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 تير 1395     
پیگیری های مکرر جهت رفع معضلات منطقه 17 و 18

به گزارش گروه اخبار مناطق 22گانه شهرداری نیوز، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : از دو سال پیش، به دنبال رفع مشکلات اهالی مناطق 17 و 18 بوده ایم .

 

پورسیدآقایی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به معضلاتی که در مناطق 17 و 18 در خصوص راه‌آهن تهران ـ تبریز ایجاد شده است، افزود: با اینکه تحقق اهداف سازمانی یکی از منویات مهم هر سازمانی است اما مهم تر از آن دنبال کردن اهداف برای خدمت به مردم است .
وی به خطوط راه‌آهن شهرهای توسعه‌یافته و پیشرفته از جمله لندن و توکیو اشاره کرد و گفت:‌ خطوط راه‌آهن در این شهرها از مناطق تجاری و مسکونی شهر و یا بعضاً از مرکز شهر عبور می‌کند و هیچ مشکلی هم ایجاد نمی کند .
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: در داخل کشور هم نمونه هایی از این دست وجود دارد که می توان به ایستگاه راه‌آهن شهر قم اشاره کرد؛ ایستگاهی که با یک جابجایی 17 کیلومتری به شهر منتقل شد و در حالی که قبل از آن موجی از اعتراضات مردم را به همراه داشت چون در ایستگاه محمدیه پیاده می‌شدند و 17 کیلومتر مسافت را طی می‌کردند.
پورسیدآقایی با تاکید بر لزوم مکمل شدن ایستگاه‌های راه آهن و مترو گفت: باید خط سه مترو به صورت مستقیم به سکوهای راه آهن متصل شود در حالیکه امروز تنها یک ورودی در حیاط راه آهن در خط سه مترو در نظر گرفته شده است در شهر ری نیز باید ایستگاه راه آهن با خطوط یک و شش ایستگاه مکمل داشته باشد تا از این طریق تعامل مناسب بین بخش‌های مختلف حمل و نقل پایتخت برقرار شود.
وی افزود: همچنین ایده ‌ای برای احداث ایستگاهی در میدان آزادی داریم تا در این ایستگاه نیز راه آهن با مترو در خط چهار یک ایستگاه مکمل داشته باشد.
پورسیدآقایی بر انتقال خطوط سریع السیر به مرکز شهر تاکید کرد و گفت: خط تهران - قم و قم - اصفهان که می‌تواند مسافرین را راس دو ساعت به اصفهان برساند باید در مرکز شهر ایستگاه داشته باشد. پیش بینی شده با طراحی و اجرای این خط که قطارهای آن بین 250 تا 300 کیلومتر در ساعت سرعت دارد مسافرین را در سریعترین زمان ممکن به فرودگاه امام خمینی (ره) نیز برساند ولی لازمه این کار احداث ایستگاهی در مرکز شهر است تا انگیزه استفاده از قطار سریع السیر در مسافرین ایجاد شود.
وی به ساخت ایستگاه راه‌آهن عباس‌آباد اشاره کرد و افزود: ‌برای قطارهای سریع‌السیر نیاز به احداث ایستگاه راه‌آهن در اراضی عباس‌آباد است. پورسیدآقایی به معضلات مناطق 17 و 18 به دلیل وجود راه‌آهن اشاره کرد و گفت: زیرزمینی کردن خط تهران ـ‌تبریز در این مناطق کاری غیر کارشناسی بود؛ ساخت تونل هزینه‌ای بالغ بر 750 میلیارد تومان در سال 93، داشت که به قیمت روز این هزینه‌ها 1200 میلیارد تومان برآورد شده است.
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: برای رفاه شهروندان تقاطع‌ها و دسترسی‌های محلی ایجاد شده است و ساخت دیواره‌های صوتی را نیز در برنامه داریم ولی متأسفانه سیستم‌های اطفاء حریق و چراغ‌ها هنوز اجرایی نشده است.
وی گفت: از اوایل سال 93،‌تونل خط تهران ـ تبریز را به بهره‌برداری رساندیم و 26 هکتار فضای آزاد شده در روی سطح زمین ایجاد شده است.
پورسیدآقایی تاکید کرد: تمام این تونل به نحوی ساخته شده که قابلیت ساخت و ساز تا پنج طبقه روی آن پیش بینی شده است.
وی گفت: ‌در حال حاضر کابل‌های داخل تونل و همین طور لایه‌های آلومینیومی به سرقت می‌رود و علی‌رغم معضلات اجتماعی ایمنی لازم نیز وجود ندارد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: