جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 تير 1395     
اسفناج بخورید کم خونی نگیرید

مصرف "اسفناج" به همراه "لیموترش" تاثیر بسزایی در درمان کم خونی دارد.
باشگاه خبرنگاران جوان: کم خونی یک بیماری بسیار شایع و به معنی تعداد کم گلبول های قرمز و یا سطح پایین هموگلوبین است، از آنجائیکه هموگلوبین مسئول حمل اکسیژن از ریه ها به تمام سلول های بدن است، وقتی کسی دچار کم خونی می شود علامت هایی مانند کم شدن انرژی و زود خسته شدن نمایان می گردد و در کم خونی های حاد علائم شدیدتری مانند غش، افزایش عفونت در بدن و... نیز پدید می آیند.

کم خونی می تواند علت های مختلفی داشته باشد که از آن جمله می توان به فقر آهن، فقر ویتامین 12 B، وجود فلزات سمی بویژه سرب، کمبود برخی ویتامین ها مانند ویتامین C، ویتامین E، استفاده از برخی داروها و وجود عفونت در بدن اشاره کرد.

اما در کنار همه مکمل های دارویی که پزشکان برای رفع این عارضه تجویز می کنند ، استفاده از برخی مواد غذایی هم توصیه می شود که استفاده از آنها برای درمان این بیماری بسیار مفید است. اسفناج یکی از این مواد خوراکی است که طبیعتی سرد و تر دارد و سرشار از آهن است.

اما آهن آن به سختي جذب بدن مي شود. اگر بلافاصله بعد از پختن اسفناج به آن كمي ليمو ترش يا اسيدسيتريك اضافه كنيم، احتمال استفاده از آهن و آنتي اكسيدان آن افزايش مي يابد.

علاوه بر این خاصیت مهم، اسفناج براي بدن فوايد بسيار دیگری هم دارد:
اسفناج تب را پايين مي آورد، ورم روده كوچك را برطرف مي كند، براي كاهش وزن، رفع يبوست، هضم غذا، گلو درد، رفع تشنگي و سرفه هاي خشك، سرطان، كاهش كلسترول، كم خوني،رماتيسم و نقرس مفيد است.

البته بهتر است كساني كه مبتلا به ورم مفاصل و سنگهاي كليه و مثانه مي باشند اسفناج نخورند و افراد سرد مزاج نيز آن را با زنجبيل و هل ميل نمايند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: