جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 مرداد 1393     
نباید هزینه های اضافی خودروسازان از جیب مردم تامین شود

بر اساس کار کارشناسی قیمت خودرو باید کاهش یابد و دلیلی ندارد که از جیب مردم هزینه های میلیاردی حاشیه ای خودروسازان پرداخت شود.

 

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ،عضو هیات رییسه مجلس با انتقاد از هزینه های میلیاردی تیم های فوتبال خودروسازان، گفت: بر اساس کار کارشناسی قیمت خودرو باید کاهش یابد و دلیلی ندارد که از جیب مردم هزینه های میلیاردی حاشیه ای خودروسازان پرداخت شود.

 

سید شریف حسینی درباره سرانجام قیمت گذاری خودرو، گفت: باید پذیرفت یکی از کارهای خوب نمایندگان مردم در مجلس عدم پذیرش افزایش بی ضابطه قیمت خودرو بوده است.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر قیمت گذاری خودرو بر مبنای کار کارشناسی، گفت: نمایندگان به دلایل منطقی و کارشناسی خواستار کاهش قیمت خودرو هستند و اگر اینگونه نبود شورای رقابت نمی پذیرفت که در قیمت ها بازنگری کند.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: موضوع افزایش قیمت خودرو با تحقیق و تفحص مجلس از خودرو سازان همزمان شد و با توجه به نتایج تحقیق و تفحص مشخص شد که هزینه های بخش حاشیه ای خودروسازان بالااست.

 

حسینی با بیان اینکه نباید هزینه های اضافی خودروسازان از جیب مردم تامین شود، گفت: در تیم های فوتبال خودروسازان هزینه های میلیاردی صرف می شود این در حالی است که این تیم های نتایج مطلوبی نیز نمی گیرند.

 

وی ادامه دارد: تیم های فوتبال شرکت های خودروسازی با  فوتبالیست ها قرارداد با ارقام بالا منعقد می کنند بنابراین دلیلی ندارد مردم این پول ها را پرداخت کنند.

حسینی درباره تیراژ خودرو گفت: تحریم ها یکی از دلایل کاهش تعداد خودرو تولیدی بوده اما با این وجود خودورسازان نیز باید با استفاده از تکنولوژی های جدید و مدیریت صحیح تعداد خودروهای تولیدی را بالا ببرند تا نیاز بازار تامین شود.

 

وی درباره میزان کاهش قیمت خودرو گفت: معیار درصد کاهش قیمت خودرو باید کارهای کارشناسی باشد اما قطعا مجلس این را نمی پذیرد که قیمت خودرویی که بیش از 20 درصد افزایش یافته تنها دو الی سه درصد کاهش یابد.

 

 این عضو هیات رییسه مجلس یادآور شد: مجلس دشمن صنعت خودروسازی نیست و در موضوع عوارض خودرو از شرکت های خودروسازی حمایت کرده است اما نمایندگان از حقوق مردم نیز تا آخر دفاع می کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: