جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 21 تير 1395     
کار سخت احسان علیخانی

برنامه تلویزیونی «ماه عسل» حالا و پس از گذشت ۱۰ سال به نقطه‌ای رسیده است که چشم‌های بسیاری نظاره‌گر و قضاوت کننده آن هستند.

فارس: شاید 10 سال پیش که احسان علیخانی هنوز جوانی سرخوش و پر از هیجان بود، فکر نمی‌کرد که با راه‌اندازی برنامه «ماه عسل» به یک مجری برند تبدیل خواهد شد که برنامه تلویزیونی‌اش میلیون‌ها بیننده خواهد داشت.

اما او طی سال‌ها فعالیت و آزمون و خطا به نقطه‌ای رسید که توانست برنامه‌اش را به نقطه‌ای مطلوب برساند که بسیاری در ماه مبارک رمضان فقط به دنبال دیدن برنامه او باشند.

اولین نقطه‌های تفاوت و تمایز ماه عسل با سایر برنامه‌های تلویزیونی، از دل اتاق فکر این برنامه بیرون آمد. گروهی که یک سال زمان صرف می‌کرد تا محیرالعقول‌ترین رویدادها را کنار هم بچیند و البته با پرسش و پاسخ‌های علیخانی همراه کرده و مخاطب را پای آن بنشاند.

این نسخه در گام نخست و تا جایی که چنین برنامه‌ای در تلویزیون ایران نبود، جواب داد. گذاشتن سوژه‌های متضاد کنار هم و یا پیدا کرده افرادی که درگیر ماجراهای عجیب و غریب در زندگی‌شان شده بودند، به قول عروف ترکاند و ماه عسل را بیش از پیش در کانون توجه قرار داد و البته در نقطه طلایی این موفقیت هم احسان علیخانی به عنوان مجری قرار داشت.

اما طی چند سال اخیر کمی ماجرا متمایز شده است. اولین موضوع مربوط به گسترش فضای مجازی است. سال گذشته حضور فعال مخاطبان در فضای مجازی نشان داد که حواسشان خیلی به این برنامه جمع است و به سرعت در مقابل بخش‌هایی که خوششان نمی‌آمد و یا هنوز سوالاتشان بی‌پاسخ مانده بود، واکنش نشان دادند. حتی لطیفه‌های بسیاری برای این برنامه ساخته شد.

اما نکته دوم، تکثیر نسخه جادویی علیخانی در سایر شبکه‌های تلویزیونی است. در حال حاضر برنامه‌های تاک شو به سرعت قارچ در تلویزیون سبز میشوند و خیلی آرام و بی سر و صدا حتی جاهایی مهمان ها با همان قصه‌ها تکرار می‌شوند!

گویا در روزهای بی‌پولی تلویزیون ساختن تاک‌شوها به تولید سریال‌های هزینه‌بر می‌ارزد و مدیران را مجاب کرده که با استفاده از مجری‌ها و مهمانانی که هزینه‌ای ندارند، آنتن را پر کنند. همین دیدگاه منجر شده که کپی‌های نابرابر برنامه ماه عسل بسیار شوند. برنامه هایی که تقلید کورکورانه‌شان و البته نداشتن اتاق فکر باعث شده بسیار سطحی و دم دستی باشند و البته از رونق برنامه ماه عسل نیز بکاهند.

احسان علیخانی به عنوان تهیه کننده و مجری برنامه ماه عسل حالا بعد از 10 سال مسیر و کار سختی پیش رو دارد. او باید بتواند همچنان با ماه عسل خود اسطوره باقی بماند که مستلزم تلاش بیشتر گروه او و البته به کار گیری ایده‌های جدید و نو است.

ایده‌هایی که بتواند همچنان برنامه او را در صدر نگه دارد و اگر علیخانی از این موضوع غفلت کند، در آینده‌ای نه چندان دور زحمات 10 ساله‌اش به خاطره‌ای تبدیل می‌شود که به مرور زمان کمرنگ و کمرنگ‌تر خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: