جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 تير 1395     
خرید محصولات پتروشیمی توسط ۲ «پیرزن»

در سالهای اخیر مشکلات کارخانه های تولیدی پروفیل افزایش یافته و متاسفانه مجبور به تعطیلی برخی از کارخانه ها و تعدیل نیرو شدیم.
میزان: حسین طوسی رییس انجمن صنایع پروفیل یو پی وی سی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به شرایط رکود بازار محصولات یو پی وی سی در سالهای اخیر گفت: متاسفانه به دلیل گران شدن مواد اولیه در بازار و رکود بازار اکثر کارخانه های تولیدی این صنعت توان رقابت خود را از دست داده و توان تولید ندارند.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر نزدیک به یک سوم کارخانه های پروفیل کشور تعطیل و به ناچار اکثر کارگران آن تعدیل شدند.

طوسی همچنین با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه پتروشیمی برای تولید کنندگان پروفیل کشور تاکید کردک اگر همین روند ادامه پیدا کند ما توان تولید و ادامه کار را از دست می دهیم و با توجه به واردات بی رویه و بی کیفیت از کشورهای همسایه به هیچ عنوان نمی توانند کارخانه ها را سر پا نگه داریم.

وی با اشاره به قیمت پایین صادرات نسبت به قیمت عرضه محصولات برای تولید کنندگان داخلی گفت: پی وی سی صادراتی برای کشورهای همسایه رقمی میانگین 700 دلار در هر تن است ولی جالب اینجاست که همین محصول در داخل برای تولید کنندگان داخلی حدود 100 تا 200 دلار بالاتر عرضه می شود.

طوسی همچنین به فروش محصولات پتروشیمی خارج از بورس کالا و با قیمت بسیار بالاتر به مصرف کننده واقعی انتقاد کرد و گفت: ما در بسیاری از مواقع جبور هستیم مواد اولیه خود را از دلالان با قیمت 500 توامن بالاتر در هر کیلو خریداری کنیم در حالی که نه اجازه افزایش قیمت داریم و نه جلوی واردات کالاهای بی کیفیت گرفته می شود.

باز هم پای پیرزن ها در میان بود/ از وادرات پورشه تا پروفیل

رییس انجمن صنایع پروفیل یو پی وی سی با اشاره به شفاف نبودن عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا گفت: متاسفانه برخی از شرکتهای وابسته به دلالان در بورس کالا اقدام به خرید و انبار محصولات پتروشیمی می کنند و بعد در بازار آزاد با قیمت بسیار بالاتر به مصرف کننده واقعی می فروشند.

وی ادامه داد: با برسسی های انجام گرفته توسط انجمن متوجه شدیم یکی از این شرکتها با کارت بازرگانی 2 پیرزن اقدام به خرید محصولات  پتروشیمی مورد نیاز صنایع ما در بورس کالا کرده بودند.

طوسی با اشاره به ضعف بورس کالا در عرضه محصولات به مصرف کننده واقعی گفت: نباید اجازه داد پای دلالان به بورس کالا باز شود و تولید کنندگان واقعی بدون موتد اولیه بمانند و از آن طرف مجبور به خرید با قیمت بالاتر از دست دلالان بشوند.

در همین راستا محمود صداقت نایب رییس انجمن صنایع پروفیل یو پی وی سی با اشاره به مشکلات این صنعت گفت: ما در سال گذشته نتوانستیم حتی یک ریال به قیمت های خود اضافه کنیم اما از آن طرف هزینه تولید و قیمت مواد اولیه افزایش نامتعارفی داشت.

وی با اشاره به تعرفه واردات یو پی وی سی به کشور افزود: تعرفه واردات ابتدا 32 درصد بود که در 2 سال گذشته به یکباره به 165 درصد کاهش پیدا کرد و ما با جلسات متعدد و تشریح معضلات این کاهش تعرفه برای کارخانه های کشور موفق شدیم تنها 5 درصد به تعرفه واردات اضافه کنیم و اکنون تعرفه واردات تنها 20 درصد است که با این میزان تولید کننده داخلی توان رقابت با محصولات وارداتی بی کیفیت را ندارد.

صداقت همچنین از واردات بی رویه پروفیل به کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی مزین است ما شاهد واردات کالاهای بی کیفیت از کشورهای همسایه به خصوص ترکیه هستیم که برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در صنعت پروفیل حداقل باید یک سال جلوی واردات را گرفت.

در ادامه آذری از دیگر اعضای انجمن صنایع پروفیل هم ضمن گلایه از مسئولان بخش صنعت از روند توجه به تولیدکنندگان تصریح کرد: متاسفانه این روزها تمام فشارها بر سر تولید کنند هاست و سازمانها و نهادهای مختلف هیچ کمکی به بهبود شرایط و کم کردن فشار از روی دوش تولید کنندگان نمی کنند.

وی از سود بالای تسهیلات بانکی و مالیات اتقاد کرد و افزود: تولید کننده باید پاسخگوی سازمان مالیات، محیط زیست، بیمه، سازمان صنایع، بورس و غیره باشد اما هیچ کس صدای تولید کننده را نمی شنود که حداقل جلوی واردات بی رویه و کالاهای بی کیفیت را بگیرید.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: