جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 تير 1395     
مدیریت پسماند زباله های بیمارستانی

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از جمع آوری روزانه 100 تن زباله عفونی در سطح شهر تهران خبر داد و افزود: شهرداری تهران به صورت داوطلبانه برای مدیریت پسماندهای بیمارستانی وارد کار شده است.

 

حسین جعفری گفت: بر اساس قانون، مدیریت پسماند زباله های بیمارستانی ارتباطی با شهرداری تهران ندارد اما برای حفظ سلامت شهروندان، محیط زیست و بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران به صورت داوطلبانه به موضوع مدیریت پسماندهای بیمارستانی وارد شده است.

وی افزود: در حال حاضر با تمام بیمارستان های سطح شهر تهران قرارداد بسته ایم تا زباله های خود را تحویل شهرداری تهران بدهند که انعقاد این قرارداد در اعتبار بخشی آنها توسط وزارت بهداشت نیز موثر است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی گفت: براساس مصوب شورای شهر تهران در حوزه پسماندهای بیمارستانی براساس قانون عمل می کنیم، چراکه در قانون مدیریت پسماند امحای آنها بر عهده مرجع تولیدکننده است و ورود شهرداری تهران به این موضوع صرفا با نگاه کمک و حفظ سلامت شهروندان خواهد بود.

وی ادامه داد: زباله های بیمارستانی بر اساس مصوبه شورا با گرفتن مبلغ ثابتی از بیمارستان ها جمع آوری می شوند، این در حالیست که مابقی هزینه ها را شهرداری تهران پرداخت خواهد کرد. این زباله ها با خودروهای مخصوص حمل شده که بعد از احداث زباله سوز در سلول های دفن بهداشتی مخصوص این کار که برابر استانداردهای وزارت بهداشت و محیط زیست است، بی خطرسازی می‌شوند. به طوری که بعد از احداث زباله سوزها، پسماندها مستقیم به زباله سوزها منتقل شده و با سوزاندن پسماندها، تولید برق خواهد کردیم.

وی ابراز امیدواری کرد: زباله سوز بیمارستانی ظرف 16 ماه آینده با ظرفیت 100 تن در روز احداث شود. البته اگر میزان زباله های پزشکی که متعلق به مطب ها و درمانگاه ها است بر این میزان افزوده شود زباله سوز قابلیت افزایش 50 تنی ظرفیت را نیز خواهد داشت.

جعفری با بیان اینکه به همین منظور تفاهم نامه ای جدید با وزارت بهداشت در حوزه پسماندهای بیمارستانی به انعقاد رسیده است، تصریح کرد: این تفاهم نامه تنها در انتظار تصویب شورای شهر تهران است که بعد از صادر شدن مصوبه شورای شهر، این کار با کمک بخش خصوصی انجام می شود. این در حالیست که بی خطرسازی زباله ها باید توسط بیمارستان ها انجام شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: