جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 تير 1395     
توزیع کارت آزمون سراسری از امروز

کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۵ امروز توزیع می‌شود و داوطلبان باید اطلاعیه منتشر شده در این رابطه را مطالعه کنند.

تسنیم: آزمون سراسری سال 95 به‌منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، نیمه‌حضوری، مجازی، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی و غیردولتی و کدرشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

طبق گفته‌های حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در آزمون امسال 860 هزار و 109 نفر ثبت نام کردند که 509 هزار و 19 نفر زن و 351 هزار و 90 نفر مرد هستند به‌عبارتی دیگر 59.18 درصد ثبت‌نام کنندگان زن و 40.82 درصد آنها مرد هستند.

آزمون سراسری سال 95 در صبح و بعدازظهر پنج‌شنبه 24 و جمعه 25 تیر برگزار می‌شود که در صبح پنج‌شنبه 24 تیر داوطلبان گروه ریاضی و علوم انسانی، بعدازظهر پنج‌شنبه داوطلبان گروه هنر و در صبح جمعه 25 تیر داوطلبان رشته تجربی و در بعدازظهر جمعه داوطلبان گروه زبان‌های خارجی به رقابت می‌پردازند.

کارت شرکت در آزمون برای تمام داوطلبان به‌ انضمام شرایط و ضوابط رشته‌های متمرکز دارای شرایط خاص و نحوه اعلام علاقمندی از  امروز( یکشنبه 20 تیر) بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان باید از امروز لغایت چهارشنبه 23 تیر 95 به سایت سازمان سنجش مراجعه و ضمن مشاهده کارت شرکت در آزمون خود از آن پرینت تهیه کنند.

همچنین برای بسیاری از داوطلبان کنکور این سوال مطرح است که نحوه اعمال معدل در کنکور امسال به چه صورت است؟ یعنی اگر دانش‌آموزی معدلش 19 است و دانش‌آموزی معدلش 15، تأثیرگذاری معدل در پذیرش کنکور به چه صورت است؟

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در این رابطه به خبرنگار تسنیم گفت: اگر دانش‌آموزی به عنوان مثال معدلش 19 باشد اما کنکورش را خوب داده باشد معدل تأثیری ندارد اما اگر کنکورش را خراب کرده باشد معدل به کمک او می‌آید.

وی افزود: اگر معدل باعث کاهش نمره کل کنکور داوطلب شود آن را اعمال نخواهیم کرد اما اگر معدل باعث افزایش نمره کل داوطب شود، اعمال خواهد شد.

شرایط و ضوابط موسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص و نحوه اعلام علاقمندی و انتخاب رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص بدین شرح است: رشته‌های دارای شرایط خاص رشته‌هایی هستند که نیاز به‌ اقداماتی نظیر مصاحبه‌، معاینه‌ و آزمون علمی یا عملی دارند و داوطلبان‌ علاقه‌مند به‌ انتخاب‌ این‌ رشته‌ها می‌توانند حداکثر دو رشته از این رشته‌ها را مشخص و به صورت اینترنتی از امروز (یکشنبه 20 تیر) تا تاریخ 30 تیر 95 در قسمت مربوط اعلام علاقمندی به رشته‌های خاص آزمون سراسری سال 95 در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش درج کنند.

در صورتی که‌ مشخصات آنها در ردیف‌ معرفی‌شدگان‌ چند برابر ظرفیت‌ رشته‌های فوق برای مصاحبه‌ و معاینه‌ اعلام‌ شود، باید ضمن شرکت در مراحل مصاحبه، معاینه یا آزمون علمی در زمان‌ انتخاب‌ رشته‌، کدرشته‌ یا کدرشته‌های مربوط را به‌ عنوان‌ یک‌ یا چند رشته از انتخاب‌های مجاز خود ثبت‌ کنند.

داوطلبان‌ پس ‌از مطالعه‌ دقیق ضوابط و شرایط عمومی و اختصاصی هر یک از رشته‌های تحصیلی مربوط به‌ گروه‌ آزمایشی خود، رشته‌های مورد علاقه‌‌شان را از جدول شماره 1 (برای داوطلبان‌ گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی وفنی، علوم‌‌تجربی و علوم‌‌انسانی)، جدول‌ شماره 4 (ویژه داوطلبان‌ گروه‌ آزمایشی علوم‌ ریاضی و فنی)، جدول‌ شماره 6 (ویژه داوطلبان‌ گروه‌ آزمایشی علوم‌ تجربی) و جدول شماره  8 ( ویژه داوطلبان‌ گروه آزمایشی هنر) استخراج‌ و انتخاب کنند.

داوطلبانی که‌ علاقه‌مندی خود را به ‌هر یک از رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص دانشگاه امام صادق(ع) در زمان ثبت‌نام آزمون سراسری از طریق سایت دانشگاه اعلام کرده‌اند، نیاز به اقدام خاص در این مرحله ندارند.

داوطلبانی‌ که علاوه بر شرکت در یکی از گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی، علوم‌تجربی یا علوم‌انسانی متقاضی گروه آزمایشی هنر نیز شده‌اند در صورت تمایل می‌توانند تا حداکثر 2 رشته از رشته‌های  تحصیلی گروه آزمایشی هنر را به منظور شرکت در آزمون عملی آنها (جمعاً 4 مورد) انتخاب کنند.

داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه مذاهب اسلامی می‌توانند در صورت تمایل علاوه بر انتخاب چهار مورد، دانشگاه مذاهب اسلامی را انتخاب کنند.

ملاک نهایی برای عنوان رشته، ظرفیت‌ و همچنین نیم‌سال پذیرش رشته‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، مندرجات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره 2) خواهد بود.

داوطلبان به منظور آگاهی از ضوابط پذیرش رشته‌های دارای شرایط خاص اطلاعیه امروز سازمان سنجش را مطالعه کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: