جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 مرداد 1393     
پایین آمدن آمار سرعت غیر مجاز ؛ با نصب دوربین های ثبت تخلف...

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز ؛ قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در حاشیه جلسه شورای مدیران حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک در خصوص در نظر گرفتن تدابیری برای برخورد با متخلفان دارنده سرعت غیر مجاز گفت : با توجه به اینکه بسیاری از تصادفات به دلیل رعایت نکردن سرعت مجاز صورت می گیرد ، طی چند سال اخیر معاونت حمل و نقل با در نظر گرفتن تدابیری همچون به کارگیری سیستم های هوشمند برای کنترل سرعت  در سطح خیابان ها و بزرگراه های تهران  توانسته است آمار ثبت تخلفات را در این زمینه تا حد بسیار چشم گیری کاهش دهد . 

مهندس حجت الله بهروز در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : معاونت حمل و نقل طی چند سال اخیر سعی داشته با تدابیر غیر تنبیهی شهروندان را ملزم به رعایت قوانین  در زمینه سرعت غیر مجاز و عبور از چراغ قرمز کند.

وی در ادامه افزود : به دلیل اجرای این تدابیر شاهد این امر بوده ایم که در مسیرهایی که دوربین های ثبت تخلف نصب شده است ، آمار تخلف به شکل شگفت انگیزی رو به کاهش گذاشته است . به عنوان نمونه در بزرگراه نیایش تا پیش از نصب دوربین تا 9 هزار تخلف ثبت می شد که با نصب دوربین های کنترل و ثبت تخلف ، این میزان به زیر رقم هزار رسید .

قائم مقام معاونت حمل و نقل گفت: در حال حاضر در سطح خیابان ها و بزرگراه های تهران این دوربین ها فعال اند و در کل تا 3 هزار تخلف را در سطح تهران گزارش می دهند.  

وی در ادامه افزود : نقش استقرار سیستم های هوشمند در شکل گیری یک نظارت مستمر بر رفتارهای ترافیکی و مدیریت شهری در شهر تهران بسیار موثر بوده و این اقدامات در دو جنبه توانسته خود را نشان دهد ؛ یکی بالا بردن سطح ایمنی شهروندان و دیگری به کارگیری تجهیزات برای جلوگیری از بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های شهری و بهبود در وضعیت مدیریت شهری ...

بهروز در پاسخ به این پرسش که روند برنامه های مربوط به نوسازی در معاونت حمل و نقل در کجا ایستاده است گفت: با توجه به دلسوزی های مسئولان باید بگویم که بسیار خوب است و شهردار تهران جناب دکتر قالیباف توجه ویژه ای را به بحث نوسازی در برنامه 5 ساله دوم شهرداری اختصاص داده است.

وی در ادامه افزود : در مجموع با توجه به هماهنگی هایی که با شورا در زمینه  روند اجرایی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی داشته ایم ، سال 93 جزء سال های طلایی ماست . چه در بحث اعتباراتی که تخصیص یافته و چه در زمینه روند اجرایی با توجه به اولویت ها ، که مترو در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است .

مهندس بهروز در خصوص توسعه ریلی در تهران  بیان داشت: اولویت نخست در بحث توسعه ناوگان حمل ونقل به توسعه ریلی اختصاص یافته است  و دیدیم که در سال 93 تخصیص اعتبارات و تامین نقدینگی برای توسعه مترو بهتر از پیش بوده است. ضمن اینکه باید درنظر داشته باشیم  که نگهداری  و بهره برداری از همین سیستم سالانه بخش زیادی از نقدینگی  شهر تهران را می بلعد.

وی در خاتمه بیان داشت : در زمینه توسعه در خطوط جدید نیز وضع بر همین منوال است  و هزینه های مترو در مقایسه با سایر بخش های حمل و نقل عمومی بالاتر است . امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم توسط دولت به شهرداری ها این مشکلات بر طرف شود .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: