جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 تير 1395     
خراسان رضوی و کرمان، بیشترین نرخ جمعیت روستایی در کشور را دارند

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها شهرداری نیوز، سرپرست معاونت امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، نسبت جمعیت روستائی به جمعیت کشور را حدود 28 درصد دانست و گفت: نرخ جمعیت روستایی در استانهای خراسان رضوی و کرمان بالای 40 درصد است که بیشترین میزان در سطح کشور است.

 

"سعیدرضا جندقیان" صبح امروز در نشست هم اندیشی با شهرداری ها و دهیاری های استان با تاکید براینکه نقش شورا و دهیاری‌ها در شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های توسعه‌ای محلی با بهره‌گیری از دانش بومی و دانش زیست در محیط، قابل تامل است، گفت: دهیاری‌ها نقش موثری در هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و پیگیری امورات آنها و تسهیل فرآیند انجام امور در سطح محلی داشته و دارند.

وی در تبیین نقش قابل پیش‌بینی دهیاری‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به موضوعات مدیریت و کاهش هزینه‌های مدیریت روستا، اهتمام در راستای ایجاد منابع درآمدی پایدار برای مدیریت روستایی، بهره‌گیری از کالاهای ایرانی و مصالح بومی و نیروهای محلی در فرآیند عمران و آبادانی روستا و ترویج و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی در آحاد مردم روستا اشاره نمود.

وی توانمندسازی جوامع محلی از طریق برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌های شغلی و مهارتی برای توسعه اشتغال در روستا، تشویق اهالی به راه‌اندازی صندوق‌های اعتباری خرد روستایی، شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری روستا، کمک به ایجاد و توسعه بازارچه‌های محلی و مرزی، کمک به توسعه گردشگری روستایی، اکوتوریسم و بوم‌گردی،‌ بسترسازی برای توسعه مشاغل IT محور و دانش بنیان در روستا و بسترسازی برای برندسازی محصولات و تولیدات روستا را از دیگر موارد این موضوع برشمرد.

سرپرست معاونت امور دهیاری‌ها در تبیین نقش کنونی دهیاری‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، یادآور شد: شکل‌گیری و استقرار نهاد دهیاری در 33 هزار سکونتگاه روستایی کشور را می‌توان مصداقی از نهادسازی در سطح محلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

وی اشتغال را مهمترین موضوع در ایجاد ثبات جمعیت و پایداری توسعه روستایی دانست و خاطر نشان کرد: به منظور ایجاد اشتغال و تولید در روستاها، امسال 100میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود 8 درصد به طرح های درآمدزایی دهیاری ها که دارای توجیه فنی و اقتصادی باشند، اختصاص می یابد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: