جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 تير 1395     
جاده خورشیدی یک فناوری شگفت انگیز

رویای جاده خورشیدی یک فناروی جالب است که برای اولین بار در یک جاده حقیقی آزمایش می شود.
باشگاه خبرنگاران: جوان هر حوزه ای در زمینه فناوری رویاهایی را دارد  یکی از ابتکارات در حوزه راهسازی که در صورت موفق بودن در آزمایشات مانند یک رویا بسیاری از مشکلات جاده های امروزی را به شدت کم میکند جاده خورشیدی  یا بهتر است بگوییم فناوری جاده خورشیدی است. این جاده ها از کنار هم قرار گرفتن موزاییک های خورشیدی شکل میگیرند و هر موزاییک خورشیدی از سلول های خورشیدی ، لامپهای LED  و المنت گرمازا و شیشه های حرارتی که بتواند وزن یک تریلی را تحمل کند تشکیل شده است.

جاده خورشیدی

اگر این طرح موفقیت‌آمیز باشد هم  انرژی حاصل از سلول های خورشیدی به شبکه برق منتقل می‌شود و هم روشنایی بسیار عالی برای راه‌ها تأمین می‌گردد. این امر امنیت بیشتر و همچنین خلاصی از شر خرابی های ناشی از برف و باران بر سطح راهها را با استفاده ار المننت گرمایشی به همراه دارد.

تعمیر این موزاییک ها بسیار راحتتر از آسفالت است و نیاز نیست سطح وسیعی را برای یک ترک نسبتا کوچک تعمیر کنیم .

این فناوری برای اولین بار برای آزمایش در قسمت کنار گذر از جاده تاریخی شماره 66 ایالت میسوری امریکا اجرا شده است. سازمان حمل و نقل ایالت میسوری معتقد است در زمانی که فناوری به سمت استفاده از ماشین های خودران (بدون نیاز به راننده ) رفته است راهها نیز باید به سمت هوشمند شدن پیش بروند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: