جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 مرداد 1393     
احداث یادمانی برای بزرگداشت شهید رهبر

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران در حاشیه حضور در منزل نخستین شهید صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس گفت: در کره خاکی جایی مهم تر و مقدس تر از مزار شهدا در بهشت زهرا(س) سراغ نداریم، از این رو در قطعه خبرنگاران این مکان مقدس، یادمانی برای شهید رهبر احداث می کنیم.

محمدباقر قالیباف به مناسبت روز خبرنگار در منزل شهیدغلامرضا رهبر حضور یافت و با مادر، همسر، برادر و دختر نخستین شهید صدا و سیما در دوران دفاع مقدس گفت و گو کرد.

در جریان این دیدار خانواده شهید رهبر ضمن قدردانی از حضور شهردار پایتخت، به ذکر خاطراتی از این شهید و نحوه شهادت وی پرداخت.

وی طی سخنانی در این دیدار تصریح کرد: برای من توفیق بزرگی بود که در این ایام و به مناسبت روز خبرنگار در منزل شهید رهبر حضور یافته و از نزدیک با خانواده این شهید آشنا شوم.

قالیباف در ادامه به ذکر خاطره ای از شهید رهبر پرداخت و گفت: معمولا در زمان جنگ هر کدام از خبرنگاران که می آمدند و سوال می پرسیدند، بچه ها خیلی پاسخ نمی دادند، چرا که برخلاف این روزها که همه به سمت دوربین حرکت می کنند، آن زمان همه از دوربین فرار می کردند. من نیز در فاصله میان عملیات کربلای 4 و دو روز مانده به عملیات کربلای 5 و قبل از اینکه شهید رهبر به مقام شهادت نائل شود، وی را دیدم. البته صدای شهید رهبر میان رزمندگان ماندگار بود و همه بچه ها گزارش های او را گوش می دادند.

شهردار تهران یادآور شد: ممکن است نسل جدید چندان با شهید رهبر آشنایی نداشته باشند، اما بعید می دانم در میان رزمندگانی که حتی 7،8 ماه سابقه جبهه دارند، کسی باشد که صدای شهید رهبر را نشناسد. چرا که صدای ایشان برای همه ما و افراد آن نسل، صدایی مانوس است. به نحوی که هر چه فکر می کنم، در میان خبرنگاران و بچه های صدا و سیما، فردی مانوس تر و مشهور تر از شهید رهبر به ذهنم نمی آید.

محمدباقر قالیباف ادامه داد: البته شهیدآوینی هم در این حوزه کارهای ارزنده ای انجان داد اما با سبک دیگری کار می کرد، به گونه ای که کارهای روایت گری شهید آوینی در عملیات والفجر8 آغاز شد و اولین آشنایی من با ایشان نیز در همین عملیات بود. درواقع جنس کار شهیدآوینی از کار شهید رهبر متفاوت بود، همانطور که صادق آهنگران در فضای دیگری کار می کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه کار گزارش و خبرنگاری نیز وقتی شهید رهبر گزارشی می داد، همه می دانستند که او این گزارش را از پشت خط می دهد و در متن موضوع قرار دارد، به همین دلیل گزارش هایش همه خیلی واقعی و طبیعی بودند.

شهردار تهران تاکید کرد: ما شهید رهبر را صرفا متعلق به آبادان، اهواز و خرمشهر نمی دانیم بلکه همه رزمندگان صدای ایشان را می شناسند و همه ملت نیز با صدای این شهید آشنا هستند. طبیعی است که این وظیفه بنده است تا هم به عنوان یک رزمنده و هم به عنوان خدمتگزار در شهرداری هر کاری که در توان داریم را در قبال این شهدا انجام دهیم.

دکتر قالیباف با اشاره به راه اندازی مدیا سنتر شهر تهران، گفت: ما در حال ایجاد مرکزی در حوزه رسانه در شهر تهران هستیم و حتما تندیس شهیدرهبر را در این مرکز قرار خواهیم داد، چرا که این مرکز یک جای ماندگار برای همیشه در شهر است. علاوه بر این در زمینه ساخت تله فیلم شهید رهبر نیز اقدامات لازم را در شهرداری دنبال کرده و پشتیبانی لازم را انجام می دهیم تا در بخش فرهنگی نیز این کار ماندگار شود.

وی خاطرنشان کرد: در کره خاکی جایی مهم تر و مقدس تر از مزار شهدا در بهشت زهرا(س) سراغ نداریم، چرا که بهشت زهرا(س) جایی است که در یک مکان 35هزار شهید دفن شده اند و شما در هیچ کجای دنیا چنین ویژگی را پیدا نمی کنید. گرچه بدون شک مزار شهدا خاکی نیست، بلکه آسمانی و ماندگار است. به هر روی آمادگی داریم تا در فضای قطعه خبرنگاران که محل توجه است، یادمانی برای شهید رهبر ایجاد کنیم.

در ادامه دکتر قالیباف دستور داد تا بررسی های لازم برای نام گذاری یکی از پروژه های عمرانی شهر تهران به نام شهید غلامرضا رهبر صورت گرفته و تصمیمات لازم در این زمینه انجام شود.

در پایان این دیدار شهردار تهران با اهدای لوح یادبودی، از خانواده شهید غلامرضا رهبر تقدیر کرد.

بر اساس این گزارش شهید غلامرضا رهبر در سال 1336 در شهر آبادان متولد شد و تحصیلات دبیرستان خود را تمام نموده و وارد دانشگاه شد. اما همزمان با جنگ تحمیلی به عنوان خبرنگار صدا و سیما راهی جبهه های حق علیه باطل شد تا راوی صحنه های دوران دفاع مقدس باشد.

شهید رهبر در تاریخ 21 آذر ماه 1365 و در سن 29 سالی بر اثر اصابت ترکش بر سرش در عملیات کربلای 5 در دریاچه ماهی مفقود گشته و تاکنون مفقود الجسد است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: