جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 14 تير 1395     
عضو کمیسیون عمران مطرح کرد
شرایط ارتقاء حمل و نقل ریلی درون شهری باید فراهم شود

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ،فرسودگی ناوگان حمل و نقل را از مشکلات اساسی در کشور اعلام کرد و گفت : متاسفانه ناوگان حمل و نقل بار در ایران بسیار فرسوده و عمدتا عمر این ناوگان به بیش از 30 سال می رسد در حالی که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته عمر ناوگان حمل و نقل عمومی نزدیک به 6 تا 7 سال است.

سید احسن علوی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز با اشاره به لزوم  نوسازی ناوگان حمل و نقل بار در کشور خاطر نشان کرد : در حال حاضر نزدیک به 90 تا 95 درصد از حمل و نقل بار در کشور توسط ناوگان جاده ای صورت می گیرد چنانچه این امر موجب فرسودگی بالایی در این بخش از ناوگان شده است بنابراین در این شرایط ضرورت دارد تا نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل بار تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی در ادامه به توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی و شهری پرداخت و اظهار داشت : مساله مترو و توسعه در این بخش از موضوعات سیاسی و مرتبط بین دولت و شهرداری است به طوری که عدم همکاری دولت با شهرداری و عدم اختصاص اعتبارات لازم به این بخش موجب کندی روند توسعه مترو شده است.

نماینده سنندج در مجلس دهم همچنین به همکاری ایران با ژاپن در بحث ساخت مترو اشاره کرد و گفت : در صورتی که از ابتدا پروژه ساخت مترو به صورت تهاتری به کشور ژاپن واگذار می گردید تا به امروز این پروژه به طور  کامل به پایان رسیده بود اما با توجه به عدم تحقق این مسئله  در حال حاضر به علت کمبود اعتبارات لازم عملیات ساخت و توسعه مترو با تاخیر صورت می پذیرد.

علوی در ادامه از وزیر راه و شهرسازی خواست تا با هماهنگی دولت ، شرایط  لازم جهت توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی درون شهری را فراهم نمایند

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: