جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 14 تير 1395     
درخواست نماینده مردم اراک از خانم ابتکار
یا به شهر اراک نیایید یا دست پر بیایید

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی گفت: در جلسه روز یکشنبه مجلس که با حضور رئیس سازمان محیط زیست تشکیل گردید، بنده به عنوان نماینده کلان شهری که یکی از آلوده ترین شهرهای کشور است قصد داشتم در این جلسه با خانم ابتکار در رابطه با آلودگی و مشکلاتی که به وجود آمده است مذاکره نمایم، که متاسفانه این فرصت ایجاد نگردید.

 

مقدسی در ادامه گفت و گو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز، اظهار داشت: بر اساس اعلام آمار دانشگاه علوم پزشکی اراک، میزان بیماری سرطان و بیماری های قلبی و ریوی، به علت وجود آلاینده های متعدد از کارخانجات بزرگ و ریزگردها در این شهر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: ریزگردها نه تنها منشأ عراق دارد بلکه از تالاب میقان در شهر اراک نیز سرچشمه می گیرد، در حالی که این تالاب که یک فرصت برای این شهر بود، در حال حاضر به تهدید تبدیل شده است.

نماینده مردم اراک در مجلس اذعان داشت: در حال حاضر علاوه بر ریزگردهایی که از کشور عراق به سمت این شهر می آید، ریزگردهایی از تالاب میقان نیز به حجم آنها اضافه و به این شهر روانه می گردد، که مردم شهر اراک را به زحمت انداخته و باعث بروز آلودگیشده است.

مقدسی در ادامه خاطرنشان کرد: با این اوصاف در انتهای جلسه از سرکارخانم ابتکار خواهش نمودم که به فوریت اکیپی را به شهر اراک اعزام نمایند تا بحث آلودگی و ریزگردها مورد بررسی قرار بگیرد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به سفر هئیت دولت به استان مرکزی در ماه آینده، تقاضا مندم که این موضوع قبل از سفر دولت مورد بررسی قرار گیرد تا از این طریق چند مصوبه از جمله اعتبار لازم برای آندسازی شرکت آلومینیوم که از مواد آلوده کننده است و تجدید نظر در توزیع عوارض آلایندگی و طرح های مربوط به حمل و نقل ریلی در اراک است، در ردیف اجرایی قرار گیرد.

مقدسی در خاتمه گفت: بنده از سرکار خانم ابتکار تقاضا کردم و خواهش نمودم که یا به اراک نیایند و یا با دست پر به این شهر سفر نمایند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: