جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 13 تير 1395     
سرعت قانونی بزرگراه های پایتخت، زیر 100 کیلومتر

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از تعیین سرعت قانونی کمتر از 100 کیلومتر در بزرگراه ها خبر داد.

سردار سید تیمور حسینی مبنی بر اینکه چرا پلیس بر اساس مصوبه مجلس سرعت 120 کیلومتری بزرگراه ها را به 90 یا 80 کیلومتر کاهش داده است؟ گفت: از آنجا که این سرعت برای آزادراه ها تعیین شده است؛ این قانون شامل حال بزرگراه ها که همگی در حوزه استحفاظی تهران بزرگ قرار دارند، ‌نمی شود.
وی افزود: در آئین نامه راهنمایی و رانندگی مصوبه مجلس شورای اسلامی که برای همه کاربران لازم الاجراست حداقل و حداکثر سرعت مجاز در آزاد راه ها ، بزرگراه ها ، راه های شریانی ،‌معابر درون شهری ،‌خیابان ها و میادین درج شده است.
سردار حسینی با اشاره به اینکه کاهش سرعت در بزرگراه ها و مشکلات ناشی از آن زیاد محل پرسش قرار می گیرد گفت: قطعا و یقینا پلیس و سایر کارشناسان حوزه ترافیک همه جوانب را در تعیین کاهش سرعت بزرگراه ها لحاظ کرده اند و تک بعدی به این مسئله نگاه نکرده اند.
وی به طولانی ترین معبر شرقی - غربی تهران، بزرگراه شهید همت به طول حدود 50 کیلومتر اشاره کرد و افزود: به فرض اگر فردی در یک ساعت خلوت این بزرگراه را از غرب به شرق به حداکثر سرعت مجاز رانندگی کند ؛ تفاوت آن به لحاظ زمان با سرعت فعلی کمتر از 6 دقیقه است که کارشناسان آن را محاسبه کرده اند.
سردار حسینی گفت: کارشناسان مکانیک و خودرو معتقدند مناسب ترین سرعت برای مصرف بهینه سرعت خودرو 80 کیلومتر در ساعت است ؛ بنابراین این سرعت به لحاظ اقتصادی و ارزان تر شدن هزینه جابجایی نیز کمک می کند .
وی درباره گله برخی شهروندان تهرانی مبنی بر کاهش بیش از اندازه سرعت در برخی از معابر درون شهری از جمله کاهش 30 درصد سرعت در میدان بهمن به سمت آزادراه قم که قبلا 60 کیلومتر بوده است افزود: به طور کلی چنین موضوعی را قبول ندارم. 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: میدان بهمن به سمت آزاد راه خلیج فارس خود در بزرگراه شهید تندگویان واقع شده است که بعید می دانم در این بزرگراه سرعت 30 کیلومتر لحاظ شده باشد اما حتما این محدوده را بررسی و بازنگری خواهیم کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: