جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 مرداد 1393     
درخواست وزیرازگروه دی 8

مهر: وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با دبیرکل گروه دی 8 خواستار تقویت روابط اقتصادی ایران با این گروه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی طیب نیا در دیدار با سیدعلی محمد موسوی دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی کشورهای در حال توسعه اسلامی (دی 8)، خواستار توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین کشورهای عضو این سازمان شد.

دبیرکل دی 8 در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه تأسیس این سازمان اظهارداشت: یکی از مهم ترین اهداف تاسیس این سازمان ایجاد اتحاد و تقویت روابط بین کشورهای بزرگ اسلامی بود.

وی، امضای توافقنامه تسهیل صدور روادید برای تجار کشورهای عضو، تسهیل و گسترش همکاری های گمرکی، همکاری های پژوهشی، همکاری های مالیاتی و توسعه سرمایه گذاری های مستقیم خارجی بین کشورهای عضو را از مهم ترین زمینه های توسعه روابط بین کشورهای این سازمان برشمرد و گفت: انشاءالله با برگزاری اجلاس وزرای اقتصادی در آینده نزدیک فرصت ها و ظرفیت های بیشتری برای همکاری های بین کشورهای عضو ایجاد خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این دیدار ضمن تأکید بر توسعه روابط بین کشورهای عضو این سازمان به ویژه در حوزه های اقتصادی و تجاری بیان داشت: باید از ظرفیت های این سازمان به نحوی مطلوب بهره گرفت تا در سازمان های بین المللی و مجامع تخصصی مواضع مشترک و هماهنگی از سوی اعضای این سازمان و به نفع همه اعضا اتخاذ شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: