جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 12 تير 1395     
معاون شهردار تهران خبر داد:
توسعه مترو با محوریت اقتصاد درون زا

به گزارش شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نقش اقتصاد درون زا و گسترش خطوط مترو در ساخت واگن های مترو گفت: خوشبختانه در حال حاضر در زمینه ساخت ایستگاه ها، تونل ها و تأسیسات عمرانی و زیرزمینی مترو و تجهیزاتی که در ایستگاه های مترو نصب می گردد و نیز تولید واگن های مترو، خوشبختانه پیشرفت مطلوبی حاصل شده است.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شهرداری نیوز، اظهار کرد: در زمینه تولید واگن مترو، شهرداری تهران نه تنها به خودکفایی کامل رسیده است بلکه در حال حاضر بدون نیاز به کارشناسان خارجی در ایران، ساخت ایستگاه ها و تونل ها با سرعت و کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی انجام می شود و این صنعت موفق به بومی سازی بخش تجهیزات با استفاده از توان صنعتگران داخلی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرداری تهران با کمک بخش خصوصی در ساخت تجهیزات عمرانی مترو و ایستگاه های مترو موفق به ساخت هواسازها، ترانس های برق و پست های برقی شده است، به طوری که می توان گفت در رابطه با این بخش متروی تهران در آستانه استقلال و خودکفایی است و صنعتگران داخلی در این امر به خوبی وارد شده و در بخش واگن سازی مترو موفق بوده اند.

معاون شهردار تهران ضمن اشاره به انجام عملیات واگن سازی در تهران، خاطرنشان کرد: قابل ذکر است که 60 درصد ساخت این سازه ها در تهران انجام می گردد که البته باید با تجمیع توان صنعتگران داخلی، این بخش تقویت گردد و سهم داخلی از تولید ارتقاء یابد.

مهندس تشکری هاشمی در ادامه افزوددر امر واگن سازی مترو با مراکز علمی و دانشگاهی به خصوص جهاد دانشگاهی ارتباط برقرار نموده ایم تا بتوانیم تکنولوژی تولید را بومی سازی نماییم تا تولید در داخل انجام پذیرد.

تشکری هاشمی با اشاره به لزوم حمایت دولت از تولید و گسترش ساخت مترو، اذعان کردبه نظر می رسد که در آینده چشم انداز روشنی در بخش واگن سازی مترو به وجود آید ولی تولید داخلی نمی تواند نیاز ناوگان ریلی تهران را برآورده سازد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر متروی شهر تهران به بیش از 12 هزار واگن برای رسیدن به وضعیت نسبتا قابل قبول در جا به جایی مسافر نیاز دارد، بیان کرد: شرکت های واگن سازی مترو برای ساخت واگن و تأمین نیاز داخلی به مشارکت شرکای خارجی نیاز دارند که از این طریق بتوانند تکنولوژی های لازم را به صنعت واگن سازی وارد نمایند و همچنین سرعت ساخت واگن مترو نیز افزایش یابد، ضمن این که بومی سازی این صنعت و ورود دانش و فناوری به کشور هرچه سریعتر صورت پذیرد.

معاون سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اظهار کردبه طور کلی این اقدامات در چهارچوب اقتصاد مقاومتی و پیرو منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که بسیار بر این موضوع تاکید فرموده اند، در دستور کار قرار دارد.  

وی در خاتمه عنوان کرد:تلاش مسئولان در این بخش به جهت ارتقای فناوری در کارخانجات داخلی است و با کارخانجات خارجی در تماس هستیم و سعی مان بر این است که در پروژه های آینده، سهمی برای تولید واگن در کشور متناسب با توان موجود، در نظر گرفته شود و به این دلیل احیاسازی صنعت واگن سازی مترو را در دستور کار قرار داده ایم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: