جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 مرداد 1393     
برای جبران کندی در روند نوسازی از منابع مالی شهرداری کمک گرفته ایم

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز ؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در حاشیه جلسه شورای مدیران حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک در خصوص وضعیت کنونی ناوگان حمل و نقل عمومی بیان داشت: در حال حاضر ناوگان حمل و نقل عمومی در وضعیت فرسودگی و کمبود قرار دارد. ضمن اینکه باید دانست که  با توجه به کاهش سطح کیفی خدمات رسانی در ناوگان حمل و نقل ، برنامه نوسازی این ناوگان در دستور کار و جزء اولویت ها در طرح 5 ساله دوم شهرداری تهران قرار گرفته است.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: اکنون ناوگان اتوبوسرانی 2 هزار اتوبوس فرسوده دارد ، با توجه با اینکه تا سقف مورد نیاز از نظر تعداد استاندارد اتوبوس برای شهر تهران  نیز بسیار فاصله داریم.

وی در ادامه افزود : آنچه مسلم است این که ناوگان حمل و نقل عمومی از نظر کمی و کیفی به دلیل فرسودگی ، در شرایط  سختی قرار گرفته است ، بنابراین مردم نیز ممکن است در سفرهای درون شهری متحمل سختی ها و مشکلاتی شوند، هر چند با توجه به اولویت در بحث توسعه مترو توانسته ایم در زمینه ساخت و رسیدن به بهره برداری خطوط جدید مترو  حرف تازه ای برای گفتن داشته باشیم.

تشکری هاشمی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای تسریع در روند نوسازی گفت:  در حال حاضر با توجه به کندی در روند نوسازی ناوگان حمل و نقل ، به دلیل کمبود در تخصیص منابع ملی به شهرداری ، تلاش هایی را برای جبران  از طریق منابع رسمی به انجام رسانده ایم که از جمله آن می توان به هماهنگی برای استفاده از منابع مالی و اعتبارات شهرداری اشاره کرد.

مهندس تشکری هاشمی در خصوص وضعیت نوسازی در تاکسی رانی خاطر نشان کرد: در تاکسی رانی نیز وضع بر همین منوال است  و همه چیز برمی گردد به اینکه بودجه و ردیف اعتبارات لازم که قرار بود برای سال 93 از طرف دولت به شهرداری ها اختصاص داده شود ، پرداخت شود.

وی در ادامه افزود : البته ما با نبود بودجه از پای ننشسته ایم و منابعی را با توجه به مساعدت شهرداری تهران از محل درآمدهای شهرداری به امر نوسازی ناوگان حمل و نقل اختصاص داده ایم .

تشکری هاشمی در خصوص میزان سود تسهیلات بانکی برای نوسازی تاکسی های فرسوده گفت: با توجه به پارامترهای  دیگری همچون  قیمت بالای خودرو و  مبلغ اولیه پرداخت که  رانندگان تاکسی های فرسوده را درگیر خود کرده است  باید گفت که این اقشار زحمت کش جامعه نیاز به مساعدت های بیشتری در جهت نوسازی تاکسی فرسوده خود دارند. بنابراین نرخ بالای سود تسهیلات یکی از مواردی است که بر روند نوسازی تاثیر منفی گذاشته است.

وی  در ادامه افزود : این ها ضوابط  و مقرراتی است که "ستاد سوخت " و " بانک صادرات " در نظر گرفته اند که البته ما در این زمینه پی گیری های بسیاری داشته ایم  ولی متاسفانه در شرایط فعلی نمی توانیم تسهیلات ارزان تری را برای این امر از بانک ها بگیریم و شاید تسهیلات 15 درصدی برای نوسازی تاکسی های فرسوده ارزان ترین تسهیلاتی باشد که می شود از بانک ها گرفت. 

تشکری هاشمی در خاتمه گفت: ما همچنان در بحث  تأمین ناوگان توسط سازندگان داخلی در حال پی گیری هستیم و نوسازی ناوگان را رسالت مهم خود می دانیم ضمن اینکه به موازات ظرفیت های قانونی را برای اجرای آن در نظر داریم به عنوان مثال بند ق تبصره 2 بودجه سال 93 که در واقع مربوط به کمک های دولت در قبال صرفه جویی در مصرف سوخت است .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: